logo

مقایسه سمند سورن سال با دنا معمولی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مقایسه سمند سورن سال  با دنا معمولی

باشگاه خبرنگاران/ مشخصات فني سمند سورن سال و دنا در اين گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانيد خودرو مناسب مورد نظر خود را بخريد.

يکي از مقايسه‌هاي خودرويي پر مخاطب بازار، سورن سال با دنا است. اين ۲ خودرو به دليل شباهت ظاهري متقاضيان يکساني دارند، اما بسياري از افراد براي انتخاب يکي از اين ۲ خودرو دو دل هستند. در اين گزارش قصد داريم مشخصات فني هر ۲ خودرو را بيان کنيم تا بتوانيد انتخاب بهتري براي خريد داشته باشيد.

هر آنچه نياز است از دنا بدانيد 

دنا چهارمين خودروي ملي بعد از سمند، تيبا و رانا و سومين محصول ملي شرکت ايران خودرو است که هدف از معرفي آن جايگزين خودرو‌هاي پژو ۴۰۵ و سمند بوده است.

مقايسه سورن پلاس تنفس طبيعي با دنا معمول + مشخصات فني

اگرچه ظاهر دنا خودرويي خانوادگي و دلنشين است، اما شما با ديدن هر سمت اين خودرو تداعي گر يک خودرو خاص است که در هم تلفيق شده اند. طراحان خودرو دنا تاکيد ويژه‌اي بر روي يونيک و خاص بودن طراحي آن دارند، اما حتي يک فرد عادي هم با بررسي شواهد موجود روي اين خودرو مي‌تواند به فيس ليفت بودنش پي ببرد.

مقايسه سورن پلاس تنفس طبيعي با دنا معمول + مشخصات فني

تغييرات طراحي بدنه و گا‌ها درون خودرو با حفظ رويه طراحي پايه و عدم تغيير در پلت فرم با تغييرات در امکانات فني، امنيتي و تزئيني براي بهبود از نظر ظاهر و کيفيت براي به روز رساني خودرو مورد نظر که بتواند علاوه بر حفظ بازار خود با رقبايي جديد هم بتواند رقابت کند که با توجه به کم و يا زياد بودن اين تغييرات صورت گرفته فيس ليفت به دو نوع ماژور و مينور تقسيم مي‌شود.

مقايسه سورن پلاس تنفس طبيعي با دنا معمول + مشخصات فني

اين خودرو هيدروليک مجهز به کليد‌هاي کنترلي سيستم صوتي و هندزفري موبايل و کروز کنترل، تنظيم اتوماتيک، دريچه تهويه براي سرنشينان عقب، جلو هالوژني و LED ، عقب LED ، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، آينه‌هاي جانبي برقي، راهنمادار و تاشونده اتوماتيک آينه و چراغ آرايش روي آفتابگير سمت شاگرد است.

مقايسه سورن پلاس تنفس طبيعي با دنا معمول + مشخصات فني

همچنين داراي شيشه بالابر برقي در‌هاي جلو و عقب، تريم تک رنگ (مشکي)، ايموبيلايزر، سيستم هشدار دهنده هوشمند مرکزي ورود غير مجاز، شيشه‌هاي سولار (ضد اشعه مضر UV خورشيد)، هشدار دهنده موانع عقب، سيستم عيب يابي هوشمند (مالتي پلکس)، قفل مرکزي با ريموت راديويي، کمربند‌هاي ايمني جلو سه نقطه‌اي با قابليت پيش کشنده و تنظيم ارتفاع، سيستم قطع سوخت خودکار است. 

مشخصات سورن سال:

سورن سال ديگر محصولات ارتقا يافته گروه صنعتي ايران‌خودرو است. تغييرات صورت گرفته در اين خودرو به منظور بروزرساني و مدرن کردن آن صورت گرفته که از اصلي‌ترين آن‌ها مي‌توان به بازنگري گرافيک داخلي چراغ‌هاي جلو و عقب اشاره کرد. بر اين اساس از اين پس سورن سال مجهز به چراغ‌هاي جلو جديد با گرافيک جذاب خواهيم بود که با طرحي متفاوت و رنگ مشکي داخلي عرضه مي‌شود.

مقايسه سورن پلاس تنفس طبيعي با دنا معمول + مشخصات فني

همچنين احتمال مي‌رود که نسخه‌هاي توربوشارژ اين خودرو از خطوط قرمز رنگ درون کاسه چراغ جلو بهره‌مند خواهند شد که اين موضوع مي‌تواند جذابيت ظاهري آن را افزايش دهد.

مقايسه سورن پلاس تنفس طبيعي با دنا معمول + مشخصات فني

از امکانات اين خودرو مي توان به سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)،  سيستم هشدار دهنده هوشمند مرکزي ورود غير مجاز، هشداردهنده موانع عقب، سيستم عيب يابي هوشمند (مالتي پلکس)، قفل مرکزي با ريموت کنترل، کمربند‌هاي ايمني با قابليت تنظيم ارتفاع، کروزکنترل، کامپيوتر سفر و تريم چرمي اشاره کرد.

مقايسه سورن پلاس تنفس طبيعي با دنا معمول + مشخصات فني

در ادامه جدول مشخصات فني اين دو خودرو مورد مقايسه قرار گرفته است که مي‌توانيد به کمک آن خودرو بهتري خريداري کنيد.

خودرو
سورن سالدنا
کشور سازنده
ايرانايران
سال (طراحي)
13981393
موتور
4 سيلندر 16 سوپاپ4 سيلندر 16 سوپاپ
حجم موتور
1650سي سي1645سي سي
حداکثر قدرت
115 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه114 اسب بخار در 6500 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور
159 نيوتن متر در 3500 دور در دقيقه155 نيوتن متر در 5000 دور در دقيقه
جعبه دنده
دستي پنج سرعته5 دنده دستي
شتاب 0 تا 100
12 ثانيه12 ثانيه
حداکثر سرعت
190 کيلومتر در ساعت190 کيلومتر در ساعت
وزن
1257 کيلوگرم1258 کيلوگرم
اندازه (ميليمتر)
4534 طول - 1720 عرض - 1460 ارتفاع4558 طول - 1944 عرض - 1460 ارتفاع
فاصله بين دو محور
2671 ميليمتر2671 ميليمتر
مصرف سوخت ترکيبي
7.4 ليتر در هر صد کيلومتر7.8 ليتر در هر صد کيلومتر
حجم باک
66 ليتر70 ليتر
استاندارد آلايندگي
يورو 4يورو 4
ترمز و پايداري
ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو ديسکي ترمز عقب ديسکيترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو ديسکي ترمز عقب ديسکي
کيسه هوا
راننده و سرنشين جلوراننده و سرنشين
سيستم صوتي
سيستم صوتي MP۳ - بلندگوي جلو و عقب - آنتن اکتيو
داراي مانيتور تصويري با قابليت پخش فايل‌هاي تصويري داراي قابليت استفاده از سيستم رهياب داراي سيستم پاسخگويي به تلفن همراه (هندزفري موبايل) مجهز به کليد‌هاي کنترلي سيستم صوتي روي فرمان تيوتر

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره