هوندا آکورد 2021؛ فرمول ژاپنی در معرفی یک سدان جذاب با قیمت رقابتی!









عصر ايران/ در مدل 2021 و کلاس سدان با محصولي زيبا، لوکس و چشم نواز روبرو مي شويم که جزئيات بالايي را به عنوان يک خودروي باکيفيت پيش روي مشتري قرار مي دهد.
اکورد يکي از برندهاي باسابقه و فعال در مجموعه هوندا است که از سال 1976 تا کنون روي خط توليد قرار دارد و 10 نسل از آن ارائه شده است! اين خودرو در کلاس هاي متنوعي شامل کامپکت، ميان سايز و همچنين گرند تورر معرفي شده و از منظر استايل بدنه نيز شامل مدل هاي 3 و 5 درب هاچ بک، 4 درب سدان، 2 درب کوپه و 5 درب استيشن واگن مي شود.
به تازگي تصاويري از مدل 2021 سدان آکورد منتشر شده که بهانه اي براي نگارش اين مطلب شده اما پيش از پرداختن به اين محصول جديد، نگاهي کوتاه و سريع به نسل هاي اين محصول مطرح خواهيم داشت:
بايد توجه داشت که در اين نسل ها، مدل هاي بازار اروپا، آمريکا و آسيا تفاوت هاي ظاهري بسيار محسوسي با يکديگر داشته اند که تنوع طراحي آن با توجه به بازار هدف را نشان مي دهد. به اعتقاد کارشناسان و البته تيونرهاي حرفه اي، نسل چهارم يعني همان مدل همچنان محبوب در ايران را بايد جذاب ترين طراحي اکورد پيش از ورود به فاز مدرن طراحي يعني نسل هفتم، بدانيم.
اما در مدل 2021 و کلاس سدان با محصولي زيبا، لوکس و چشم نواز روبرو مي شويم که جزئيات بالايي را به عنوان يک خودروي باکيفيت پيش روي مشتري قرار مي دهد.
اين سدان که در ستون آخر کاملا به سبک فست بک طراحي شده در 10 تريم عرضه مي شود که ليست آنرا مشاهده مي کنيد:
طراحي
اکورد را مي توان يک سدان تقريبا بي نقص در طراحي محسوب کرد. دماغه با اجزاي کرومي و چراغ هاي اصلي ترکيب فوق العاده اي را شکل داده است.حالت عمودي اين قسمت با خط هاي کاملا برجسته و تيز روي درپوش موتور بسيار اثرگذارتر شده و مي تواند همان ابتدا رضايت مخاطب را کسب کند.
با حرکت به سمت نماي جانبي اولين چيز حتي زودتر از رينگ هاي باکيفيت 19 اينچي، خط شانه قدرتمندي است که هوندا براي اين محصول خود ايجاد کرده است. اين خط از روي فندر(گلگير) جلو تا گوشه چراغ اصلي عقب شيب مسيري دقيق را دنبال مي کند و همزمان نگاه مخاطب را نيز به حرکت در طول خودرو وادار مي کند.
تفاوت سطح ايجاد شده در قسمت مياني و همچنين بالاي رکاب از ديگر جذابيت هاي نماي جانبي است. به شيب سقف و طراحي زيباي ستون آخر در مدل فست بک نيز که قبلا اشاره کرديم.
در نماي عقب همان الگوي آشناي C شکل به کار گرفته شده و مجموعا همه چيز مطلوب به نظر مي رسد.
کابين
داخل کابين از مواد اوليه باکيفيت شکل گرفته، کنسول جلو طراحي ساده اي دارد که يک نمايشگر تبلتي 8 اينچي در مرکز آن جلب نظر مي کند. پشتيباني از اپل کارپلي و اندرويد اوتو، پورت هاي يو اس بي براي رديف جلو و عقب، تهويه اتوماتيک، تنظيم 12 جهته صندلي راننده، گرم کن آينه ها، ريموت استارت و ... از امکانات اين فضا است.
در بخش ايمني نيز مواردي مانند کروز کنترل تطبيقي، هشدار خروج از خط و دستيار حفظ خودرو بين خطوط، ترمز اتوماتيک، هشدار برخورد از جلو و عقب و ... قابل اشاره هستند.
پيشرانه
در بخش پيشرانه همانطور که در جدول تريم ها مشخص شده، تنوع بسيار زيادي پيش روي مشتريان قرار دارد. گفتني است که پيشرانه 1.5 ليتري توربوي هوندا برابر با 192 اسب بخار خروجي و 260 نيوتن متر گشتاور دارد.