تست گوزن فیات e500 با نمایشی مطمئن اما بدون نمره قبولی به پایان رسید
ديجياتو/ نشريه اسپانيايي km77 اين بار به سراغ فيات ۵۰۰e رفته و عملکرد اين هاچبک برقي را در تغيير مسيرهاي ناگهاني ارزيابي کرده است. همانطور که در ويديوي ضميمه شده ميتوانيد مشاهده نماييد، اين خودروي شهري کوچک با وجود نمايش مطمئن، در کسب نمره قبولي از km77 ناکام باقي مانده است.
در تلاش نخست که با سرعت اوليه ۷۴ در ساعت صورت گرفته، فيات ۵۰۰e بسيار خوب عمل ميکند و بدون سر خوردن يا از دست دادن تعادل به انتهاي مسير مارپيچ ميرسد. البته در اين بين کمي کمفرماني ديده ميشود که براي يک خودروي خياباني تا حدودي نرمال است. ضمن اينکه در ابتداي مسير اين خودرو به يکي از مخروطيها برخورد کرده و آن را واژگون ميکند که اين امر را ميتوان به خطاي راننده نسبت داد.
در تلاش بعدي با سرعت ۷۵ کيلومتر در ساعت، فيات ۵۰۰e بسيار خوب ظاهر شده و با عملکردي همراه با اطمينان به انتهاي مسير ميرسد. هر چند اين رکورد درخشان نيست، ولي براي يک اتومبيل شهري ريزجثه که چرخهاي آن نيز بسيار کوچک هستند، رقمي قابل قبول محسوب ميشود.
بد نيست اشاره کنيم مدل تست شده به تايرهاي کانتيننتال ContiEcoContact6 با ابعاد ۲۰۵/۴۵ R17 مجهز بوده است؛ شايد بدانيد اين تاير با تمرکز بر راندمان بالا توسعه يافته تا عملکرد اسپرت.
در ساير تلاشها که با سرعتهاي بيشتر انجام شده، فيات ۵۰۰e به خاطر عدم چسبندگي مناسب تايرهاي محور جلو و افزايش کمفرماني نتوانسته رکورد خود را بهبود ببخشد. با اين حساب بايد گفت عليرغم پايداري مناسب و حس اطمينان زيادي که ۵۰۰e دارد، اين خودرو در آزمون km77 شکست خورده، چرا که لازمه قبولي در آن، ثبت رکورد ۷۷ کيلومتر در ساعت است.
هاچبک سبز ايتالياييها در تست اسلالوم هم نمايش قابل قبولي ارائه کرده و تا سرعت ۷۰ کيلومتر در ساعت پايداري خود را حفظ ميکند.
ناگفته نماند چندي پيش km77 به بررسي داچيا اسپرينگ نيز پرداخته بود. اگرچه اين مدل برقي ارزانقيمت رکوردي بهتر از فيات ۵۰۰e ثبت کرده، اما عملکرد آن بسيار نامطمئن و همراه با حس عدم اطمينان بود.