تفاوت خودروهای پلاگین هیبرید با سایر خودروها
آخرین خودرو/در این ویدیو خبرنگار آخرین خودرو به سراغ معرفی تفاوت خودروهای پلاگین هیبرید (پلاگین هایبرید) با سایر خودروها رفته است و نکاتی را در مورد فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس عنوان نموده است.
در حال حاضر چهار ساختار فنی برای خودروهای بازار جهانی انتخاب می شود. درون سوز (بنزینی، دیزلی و…)، هیبرید، پلاگین هیبرید و تمام برقی چهار حالت از ساختارهای فنی رایج هستند که برای ماشین های مختلف انتخاب می شوند. فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس یک کراس اوور پلاگین هیبرید است.
در این محتوا عملکرد خودروهای پلاگین هیبرید توضیح داده شده و از سویی تفاوت این اتومبیل ها با سایر محصولات بیان شده است. همچنین به پرسش های رایج در مورد اتومبیل های پلاگین هیبرید پاسخ داده شده است. اتومبیل های پلاگین هیبرید در کنار قابلیت هیبرید (فعالیت پیشرانه بنزینی و الکتریکی) قابلیت شارژ شدن باتری ها با برق شهری را دارند و می توان این اتومبیل ها برای مسافت های حدود ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را بدون روشن شدن پیشرانه بنزینی حرکت کرد. باتری های خودروهای پلاگین هیبرید، عموماً در کف خودروها نصب می شوند و فناوری خنک کاری به روزتری را در بخش باتری ها نسبت به اتومبیل های هیبریدی دارند.
فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر و دو پیشرانه الکتریکی مجهز است و توان از طریق یک جعبه دنده DHT به چرخ های جلوی این کراس اوور مونتاژی می رسد. یکی از پیشرانه های الکتریکی این خودرو در جعبه دنده قرار دارد. در صورتی که باتری های این خودرو به طور کامل شارژ باشند، می توان از قدرت ۳۲۶ اسب بخار با گشتاور ۵۱۰ نیوتن متر استفاده کرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷.۶ ثانیه را ثبت نمود. با شارژ حدود ۳ تا ۴ ساعت باتری های تیگو ۸ پرو e پلاس با شارژرهای خانگی می توان ۷۵ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به پیشرانه بنزینی حرکت کرد. همچنین در حالت استفاده هیبریدی، مصرف سوخت این خودرو با شارژر باتری ها حدود ۱.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. همچنین با هر باک بنزین این کراس اوور مونتاژی و چینی می توان مسافتی نزدیک به ۹۵۰ کیلومتر را طی کرد.