نماد آخرین خبر

فروش‌های میلیاردی سینما زیر سایه سامانه‌های فروش بلیت آنلاین

منبع
برترين ها
بروزرسانی
فروش‌های میلیاردی سینما زیر سایه سامانه‌های فروش بلیت آنلاین

برترین ها/ در اکثر سینماهای تهران بنرهای تبلیغاتی جالبی دیده می‌شود، بنرهایی با جمله :«از هر ۱۰۰ نفر، ۸۷ نفر بلیت‌ آنلاین سینما رو از سینماتیکت می‌خرند!». 

فروش‌های میلیاردی سینما، زیر سایه سامانه‌های فروش بلیت آنلاین

سینمای ایران در یک سال گذشته به فروش بسیار خوبی دست یافته و به نوعی می‌توان گفت که بالاخره مردم ایران با سینما آشتی کرده‌اند. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش رسانه‌ها، راحتی و رفاه مردم در اولویت قرار گرفته است. برعکس گذشته که مخاطبان برای تهیه بلیت باید به سالن‌های سینما مراجعه می‌کردند و گاهی ساعت‌ها در صف‌های طولانی منتظر می‌ماندند، امروز به راحتی می‌توانند با گوشی همراهی که در دست دارند برای هر فیلمی که روی پرده سینما در حال اکران است بلیت بگیرند و با اعضای خانواده یا عزیزانشان به تماشا بنشینند. 

متاسفانه در سراسر کشور، هنوز ۵۰ درصد از مردم به خرید بلیت از سامانه‌ها روی نیاورده‌اند و با این امکان جدید غریبه‌اند. با این حال تمام کسانی که حداقل یک بار به صورت آنلاین اقدام به تهیه بلیت می‌کنند، به‌علت تجربه خرید لذت بخش و راحت، برای همیشه به خرید آنلاین بلیت سینما روی می‌آورند. 

در این میان سامانه‌های فروش بلیت به صورت آنلاین شرایط فوق‌العاده‌ای به مخاطبان خود پیشنهاد می‌دهند که باعث راحتی چند برابری خریداران می‌گردد. سامانه‌ها انتخاب صندلی را به عهده خود مخاطب می‌گذارند و حتی شرایطی فراهم کرده‌اند که مخاطبان تا نیم ساعت قبل از شروع فیلم مورد نظر قادر باشد بلیت خریداری شده خود را مرجوع کنند.  

در حال حاضر در اکثر سینماهای تهران کمپین‌های تبلیغاتی جدید و جالبی به چشم می‌خورد که یک اسم آشنا را نشان می‌دهد، «سینماتیکت». 

«از هر ۱۰۰ نفر، ۸۷ نفر بلیت‌ آنلاین سینما رو از سینماتیکت می‌خرن، سینماتیکتی شو!»، جمله‌ای است که در چند روز گذشته در اکثر سینماهای تهران دیده‌ می‌شد و خبر از سهم بازار و محبوبیت این سامانه می‌دهد. در این گزارش قصد داریم به میزان اعتبار این جمله بپردازیم. 

مهر تاییدی بر ادعای این سامانه 

فروش کل سینما در بازه زمانی یکم تیرماه ۱۴۰۲ تا یکم تیرماه ۱۴۰۳ بیش از ۱۳۲ هزار میلیارد بوده که بیش از ۶۹۵ میلیارد از این مبلغ مربوط به سامانه‌های فروش آنلاین بلیت بوده است. در این میان، سامانه مذکور با فروش ۶۰۶ میلیارد تومان در صدر قرار دارد. با این حساب، سهم بازار این سامانه در فروش فیلم‌های «هتل»، «تمساح خونی» و «مست عشق» که پرفروش‌ترین فیلم‌های این بازه زمانی به حساب می‌آیند، بالای ۸۳ درصد بوده است. 

«از هر ۱۰۰ نفر، ۸۷ نفر بلیت‌ آنلاین سینما رو از سینماتیکت می‌خرن» درست یا غلط؟ 

پس از محاسبه ۳ سینمای پرفروش در یک سال گذشته، به نتایج جالبی رسیدیم که قدرت و سهم بازار این سامانه در سینمای ایران را نشان می‌داد.  

سینما «ایران مال» در یک سال گذشته بیش از ۷۲ میلیارد تومان فروش داشته است که ۵۴ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به سامانه‌های فروش آنلاین است. بیش از ۵۰ میلیارد و ۹۶۱ میلیون تومان از مبلغ گفته شده مربوط به فروش سامانه مذکور در این سینما است، به عبارتی این سامانه با سهمی ۹۴ درصدی از فروش بلیت‌های سینما در صدر است. 

سامانه‌های فروش بلیت آنلاین سینما با سهم ۳۵ میلیارد تومانی، فروش ۴۴ میلیاردی سینما «مگامال» را در یک سال گذشته رقم زده‌اند. همچنین «سینماتیکت» با سهم ۹۲ درصدی، فروش بیش از ۳۲ میلیارد تومان از این مبلغ را به عهده داشته است. 

سینما «هدیش مال» در یک سال اخیر موفق به فروش ۳۰ میلیاردی بوده است. سامانه‌های فروش آنلاین بلیت سینما در این سینما نیز نقش فوق‌العاده‌ای داشته‌اند، مبلغ فروش سامانه‌ها بیش از ۲۵ میلیارد تومان بوده که ۲۳ میلیارد تومان آن انحصارا در دستان سامانه «سینماتیکت» قرار دارد. این سامانه در این سینما نیز با سهمی ۹۵ درصدی پیشتاز است. 

بنابراین حتی یک محاسبه و مقایسه سرانگشتی هم سهم بازار و صحت جدیدترین جمله و شعار تبلیغاتی این سامانه که این روزها در اکثر سینماهای سراسر تهران دیده می‌شود را تایید می‌کند.

 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره