نماد آخرین خبر

واکنش خانه سینما به تصویب سند ملی سینما در شورای هنر

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش خانه سینما به تصویب سند ملی سینما در شورای هنر
ایسنا/ در پی اعلام تصویب سند ملی سینما در آخرین جلسه شورای هنر، خانه سینما اعلام کرد که این سند مورد تایید جامعه اصناف سینمای ایران قرار نگرفته است.

صبح امروز (۲۲ مردادماه) در گزارش آخرین جلسه شورای هنر که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده بود، خبر داده شد که در این جلسه سند ملی سینما که در چند وقت گذشته بسیار پربحث هم بود، به تصویب رسیده است.

به دنبال انتشار این خبر توسط روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری ایسنا موضوع را از خانه سینما نیز پیگیر شد که پاسخ روابط عمومی خانه سینما به این شرح است: 

«همانطور که قبلاًاعلام شده است، سند پیشنهادی موسوم به «سند سینما» که از جانب شورای هنر و سازمان سینمایی برای نظرخواهی به خانه سینما ارسال شده بود، مورد تأئید جامعه اصناف سینمای ایران قرار نگرفت. دلایل عدم پذیرش آن نیز پیش‌تر و به صورت رسمی به شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده است.

در صورت لزوم نگارش سند ملی سینما، نمایندگان جامعه اصناف سینمای ایران به درخواست مرجع ذیربط از طرف خانه سینما رسماً به شورای عالی هنر معرفی خواهند شد. ضمنا در شرایط فعلی و با توجه به فرصت کم باقی‌مانده برای تغییرات دولت و نیاز به طرح مسائل کارشناسی و تخصصی امکان هر گونه اصلاح یا تایید کلیات سند در این بازه زمانی وجود ندارد.»

به گزارش ایسنا، هشتم مردادماه در جلسه شورای هنر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سند ملی خانه سینما صحبت شد و وزیر ارشاد هم از خانه سینما خواست که در ویرایش این سند نقش آفرینی بیشتری کند تا در نهایت سند آماده تصویب شود.

خانه سینما نیز یک هفته بعد با انتشار نظر مکتوب هیات رئیسه، مخالفت صریحی را نسبت به پیش‌نویس سند ملی سینما اعلام کرد.  

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره