logo
  1. جذاب ترین ها
دخترونه زنونه

مهربان تر و دلسوزتر شدن با کتاب‌خواندن

منبع
خراسان
بروزرسانی
مهربان تر و دلسوزتر شدن با کتاب‌خواندن

خراسان/ یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که مرتب کتاب می‌خوانند، مهربان‌تر هستند و احساسات دیگران را بیشتر درک می‌کنند. کتاب خواندن به افراد امکان می‌دهد دیدگاه‌های مختلف را بفهمند و در نتیجه دیگران را بهتر درک کنند. به گزارش دیلی میل، براساس نتایج مطالعه محققان دانشگاه کینگستون انگلیس، گرچه ممکن است افرادی که زیاد کتاب می‌خوانند در مواقعی تا حدودی غیراجتماعی به نظر برسند، اما واقعیت این است که کتاب خواندن می‌تواند انسان را مهربان تر و دلسوزتر کند.
نحوه انجام این پژوهش
به گفته محققان، افرادی که مشاهده تلویزیون را به کتاب خواندن ترجیح می‌دهند، رفتاری کمتر دوستانه دارند و دیدگاه‌های دیگران را کمتر درک می‌کنند اما در مقایسه با آن‌ها، کتاب خوان‌ها بیشتر احتمال دارد که رفتار اجتماعی داشته باشند. محققان در این مطالعه، 123 شرکت‌کننده را درخصوص علاقه آن‌ها برای کتاب خواندن، تماشا کردن تلویزیون، بازی کردن و مهارت‌های ارتباطی میان فردی آن ها، مورد بررسی قرار دادند مانند میزان درک احساسات دیگران و این‌که آیا به دیگران کمک می‌کنند یا خیر. نتایج این بررسی نشان داد که در مقایسه، افراد کتاب خوان رفتار اجتماعی مثبت تری داشتند.
تاثیرات مطالعه رمان‌های تخیلی، درام و ...
محققان به تازگی در کنفرانس انجمن روان شناسی انگلیس در برایتون، با ارائه نتایج مطالعه جدید گفتند که علاقه مندان به مطالعه ماجراهای تخیلی، رفتار اجتماعی مثبت‌تری دارند، افرادی که داستان‌های درام می‌خوانند، احساس همدلی بیشتری هم با دیگران دارند و علاقه مندان به مطالعه کتاب‌های تجربی، این توانایی را دارند که موضوعات را از دیدگاه‌های مختلف درک کنند. براساس یافته این محققان، طرفداران مطالعه کتاب‌های کمیک احتمالا بیشترین نمره را در زمینه ارتباط برقرار کردن با دیگران کسب می‌کنند. به باور محققان، این مطالعه نشان می‌دهد که کتاب خواندن به افراد امکان می‌دهد دیدگاه‌های مختلف را بفهمند و در نتیجه دیگران را بهتر درک کنند. با این حال، آن‌ها خاطرنشان کردند که این مطالعه دال بر وجود یک رابطه علت و معلولی نیست.
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره