logo

فرماندار: طعم آب همدان به مرور بهتر می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
فرماندار: طعم آب همدان به مرور بهتر می‌شود

ایرنا/ فرماندار همدان با تاکید بر اینکه تمامی آزمایشات انجام شده گویای سلامت آب همدان است،گفت: طعم و مزه آب شهر همدان مساله دیگری است که در این رابطه نیز تلاش های زیادی صورت گرفته و به مرور شاهد ارتقای کیفیت آب از این حیث خواهیم بود.

مسلم مخفی، فرماندار همدان با اشاره به درخواست های برخی شهروندان در رابطه با بهبود وضع طعم و مزه آب شرب، اظهار کرد: پاسخگویی به مطالبات به حق و صحبح مردم تکلیف و وظیفه اصلی مسوولان است.

فرماندار همدان تاکید کرد: با اقدامات انجام شده از سوی دستگاه های متولی طی یک ماه گذشته وضعیت آب شهر از حیث طعم و مزه بهتر شده و این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آب شرب همدان از رودخانه خاکو، سد اکباتان و گنجنامه و سد تالوار تامین می شود،افزود: سد تالوار به تازگی به منابع تامین آب شرب افزوده شده و این مساله موجب شده تا طعم و مزه آب مصرفی شرب همدان گاها متفاوت باشد چرا که در گذشته مردم به طعم و مزه آب اکباتان و رودخانه خاکو و سد اکباتان عادت کرده بودند.

فرماندار همدان یادآوری کرد: ۲ سال پیش به دنبال بروز بحران آب در شهر همدان، آب مورد نیاز منطقه با تلاش دولتمردان به بهترین شکل ممکن از سد تالوار تامین شد که براساس آزمایش های انجام شده این آب سالم و بهداشتی است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف آب در شهر همدان یک هزار و ۸۰۰ لیتر آب در ثانیه است،گفت: ۴۵۰ لیتر در ثانیه از آب مصرفی و مورد نیاز مردم این شهر از رودخانه گنجنامه، ۴۰۰ لیتر در ثانیه از آب رودخانه خاکو و مابقی از سد تالوار تامین و اینها با هم ترکیب می شود.

فرماندار همدان بیان کرد: آب سد اکباتان بر اساس سیاست وزارت نیرو و امور آب در حال ذخیره سازی است هر چند ۲۰۰ لیتر در ثانیه از آب این سد به مجتمع آبرسانی سنگستان به منظور تامین نیاز آبی روستا های پایین دست سد اکباتان، پمپاژ و در حال انتقال است.

مخفی افزود: مجموعه آب منطقه ای و آب فاضلاب درصدد ارتقای کیفیت آب و بهبود آن هستند و این روند با انجام آزمایش های مورد نیاز در حال انجام است.

وی اظهار کرد: پاسخگویی مسوولان درباره وضعیت آب حق مردم است بنابراین در این راستا روز جمعه گذشته در جمع مردم اعلام شد که فرمانداری آماده تامین خودرو و فراهم کردن زمینه بازدید شهروندان از آزمایشگاه تصفیه آب و مراحل تصفیه آب است.

فرماندار همدان گفت: آب شرب همدان به شکل جداگانه در آزمایشگاه های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب منطقه ای به طور مستمر آزمایش و پایش می شود و سلامت آن مورد تایید است.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today