logo

خسارت طوفان به تأسیسات برق‌رسانی ۲۵۰ روستای بندرعباس

منبع
ايرنا
بروزرسانی
خسارت طوفان به تأسیسات برق‌رسانی ۲۵۰ روستای بندرعباس

ایرنا/ مدیرعامل شرکت برق هرمزگان با اشاره به اینکه تندباد و طوفان أخیر به مناطق شرق و شمال بندرعباس و ۲۵۰ روستا در این محدوده خسارت زد، گفت: پس از تلاش ۲۶ ساعته ۱۸ گروه عملیاتی، تعمیرات و نیروهای متعهد بخش پیمانکاری در گرما و شرجی بالای منطقه، پایداری کامل برق در این مناطق برقرار شد.

محمد کریمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در تشریح جزئیات این خبر افزود: طوفان در روزهای اخیر به ۱۵۰ پایه فشار متوسط ، ۴۰ پایه فشار ضعیف و هفت دستگاه ترانسفورماتور در مناطق شرق و شمال بندرعباس خسارت وارد کرد.
وی بیان کرد: توفان و تندباد مناطقی از روستاهای «رضوان ، سیاهو، سغ، آغاسین، آبقلمون، آرنگان، شهرک صنعتی گمبرون» و شهرهای «قلعه قاضی و تخت و شمیل» بندرعباس و در گستره حدود ۲۵۰ روستا را در نوردید و آسیب های فراوانی به شبکه برق این مناطق وارد کرد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با بیان اینکه با پشتکار و سختکوشی نیروی های عملیاتی برق هرمزگان در نخستین ساعات پس از طوفان، برق بیشتر مناطق آسیب دیده رفع شده است، افزود: عملیات اصلاح شبکه و ترمیم خسارت ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.
کریمی اضافه کرد: باتوجه به خسارت به شبکه های فشار ضعیف و سقوط ترانس هوایی در روستای نانگ، با تعویض ۱۲ پایه، تعویض ترانسفورماتور و اصلاح تعداد ۵۰ فقره کابل سرویس مشترکین این روستا برقدار شد.
وی یادآور شد: روستاهای «کولقان، تومان، عبدالله، مدنگ احمد، گزریز، خرگی، ذرتی، حسین آباد، نران، گاومرده، کناران، حسنلنگی، چاه خرگ، زمین سنگ، کورمون، کشکو و روستاهای منطقه شمیل، گچین خونسرخ وروستاهای بخش رویدر شهرستان خمیر دچار آسیب های جدی شد که با اصلاح شبکه های آسیب دیده و تعویض پایه های شکسته تمام روستاهای یادشده برق دار شدند.
کریمی ادامه داد: پس از تلاش ۲۶ ساعته توسط ۱۸ گروه عملیاتی از مجموعه کارکنان خدوم بخش های تعمیرات و عملیات و اتفاقات و نیروهای متعهد بخش پیمانکاری در گرما و شرجی بالای منطقه، پایداری کامل برق در منطقه حاصل شد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان افزود: با توجه به شدت طوفان زیرساخت های برق در بخشی مناطق آسیب جدی دیده که باوجود پایداری کامل برق، حداقل ۳۰ کیلومتر از تاسیسات شبکه هوایی نیاز به انجام اصلاحات و مقاوم سازی به طور کامل دارد که برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام شده است.
کریمی همچنین از صبوری مردم روستاهای آسیب دیده به ویژه روستاهای «حسین آباد، کناران، گاومرده، کولقان و روستاهای شهرستان خمیر» که با وجود قطعی برق نهایت همکاری با گروه های عملیاتی داشته اند قدردانی و ابراز امیدواری کرد: با تقویت زیرساخت ها بتوانیم مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم.

 
 
  
  
 

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today