logo

ثبت بیشترین میزان بارش‌ها در ایستگاه سوخسو هاشم و تازه‌قلعه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ثبت بیشترین میزان بارش‌ها در ایستگاه سوخسو هاشم و تازه‌قلعه

ایرنا/ رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: بیشترین میزان بارش‌ها طی شبانه روز گذشته در ایستگاه‌های تازه قلعه و سوخسو هاشم به ثبت رسیده است.

مظاهر عظیم زاده دوین، رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی اظهار کرد: در این ایستگاه ها ۵.۱ میلیمتر بارش به ثبت رسیده است و همچنان نیز در بعضی از مناطق استان شاهد ادامه داشتن بارش ها به صورت پراکنده هستیم.

به گفته وی، جو ناپایدار برای امروز و فردا در استان پیش بینی شده و بارش ها به صورت رگبار پراکنده در پاره ای از مناطق نیمه شمالی استان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: هم اکنون ارتفاعات مه آلود است و برای بعدازظهر، وزش باد که بیشتر در مناطق جنوبی استان خواهد بود، پیش بینی می‌شود.

عظیم زاده همچنین از صدور هشدار زرد هواشناسی به دلیل احتمال وزش باد لحظه‌ای شدید و فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه در استان از بعد از ظهر دیروز آغاز شده و تا ظهر امروز ادامه دارد.

وی نوع مخاطره این سامانه را وزش باد­ لحظه‌­ای شدید همراه با گردوخاک محلی، درپاره‌ای نقاط رگبار باران و رعدوبرق و در نقاط مستعد با احتمال تگرگ اعلام کرد و افزود: امروز اغلب مناطق به ویژه شهرستان‌های مانه، سملقان و بجنورد تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرند.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی، صاعقه، احتمال تگرگ، آسیب به سازه‌های موقت، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روانآب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها را از جمله آثار این سامانه اعلام کرد.

به گفته وی، حداکثر دمای هوا طی امروز در بجنورد ۲۸ درجه، در مانه، سملقان، گرمه، جاجرم و شیروان و فاروج ۳۰ درجه، اسفراین و بام و صفی آباد نیز ۳۲ درجه پیش بینی شده است.ثبت بیشترین میزان بارش‌ها در ایستگاه سوخسو هاشم و تازه قلعه خراسان شمالی
 

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today