نماد آخرین خبر

لایروبی بیش از ۶۳ کیلومتر از رودخانه‌های استان همدان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
لایروبی بیش از ۶۳ کیلومتر از رودخانه‌های استان همدان

ایرنا/ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: ۶۳ کیلومتر از رودخانه های استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون لایروبی شده است.

رضا اخلاص‌مند، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اشاره به اینکه مطالعات ۷۲۱ کیلومتر از حد و بستر رودخانه های استان همدان در دولت سیزدهم انجام شده است، اظهار داشت: خدمات دولت سیزدهم در حوزه آب بسیار خوب ارزیابی می شود.

وی ادامه داد: بیشترین میزان لایروبی از رودخانه های استان به ترتیب مربوط به شهرستان های نهاوند۱۳، اسدآباد، ۱۰، کبودرآهنگ هشت و همدان به میزان ۷.۱ کیلومتر است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه تاکنون تقریبا ۵۱ کیلومتر از حد و بستر رودخانه استان در مجموع از تصرفات غیرقانونی آزادسازی شده است گفت: آزاد سازی رودخانه های استان بلافاصله بعد از جمع بندی اقدامات قانونی و حقوقی و کسب مجوز از شورای حفظ حقوق بیت المال و تامین اعتبار اجرا می شود.

وی از نشانه گذاری (رپرگذاری) ۱۰۹ کیلومتر از رودخانه های استان در دولت سیزدهم خبر داد و ادامه داد: در دولت سیزدهم مطالعه حد و بستر ۷۳۱ کیلومتر از رودخانه های استان همدان انجام شده است که بیشترین میزان مطالعه حد و بستر رودخانه های استان به ترتیب مربوط به شهرستان های اسدآباد ۱۱۰، کبودرآهنگ ۹۵ و همدان به میزان ۹۱ کیلومتر است.

اخلاص مند از اخذ سند تک برگ ۸۶۰ هکتار از رودخانه های استان یاد کرد و افزود: تا قبل از این تنها چهار هکتار سند تک برگ برای رودخانه های استان همدان اخذ شده بود.

وی همچنین از صدور سند تک برگ برای ۳۵۱ هکتار از تاسیسات آبی استان خبر داد و تاکید کرد: اخذ سند برای رودخانه ها به جهت جلوگیری از تصرفات اشخاص در املاک دولتی و زمین خواری است که با جدیت پیگیری و در حال اجراست.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today