نماد آخرین خبر

واحد روانپزشکی قانونی در مشهد آغاز به کار کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واحد روانپزشکی قانونی در مشهد آغاز به کار کرد

ایرنا/ واحد روانپزشکی قانونی خراسان رضوی امروز نهم تیرماه با حضور مدیر گروه روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور و مسئولان پزشکی قانونی و دادستانی استان در مشهد آغاز به کار کرد.

دکتر نازیلا بدیعیان موسوی، کارشناس پزشکی قانونی استان خراسان رضوی که یک متخصص روانپزشکی است روز شنبه در حاشیه برگزاری این مراسم اظهار داشت: واحد روانپزشکی قانونی یکی از واحدهای فعال در پزشکی قانونی است که متشکل از تعدادی روانپزشک و روانشناس و پرسنل اداری است.
دکتر نازیلا بدیعیان موسوی افزود: پاسخگویی به استعلامات قضایی در زمینه‌های مربوط به حیطه سلامت روان در این مرکز انجام می‌شود که بیشترین مراجعات در حیطه محجورین و توانایی اداره امور مالی است همچنین پرونده‌های مسوولیت کیفری، حضانت، تحمل کیفر، عسر و حرج، اختلافات زوجین، نارضایتی جنسیتی و گاه عوارض روحی و روانی ناشی از حوادث و اتفاقات در این مرکز ارزیابی و در مورد آنها اظهارنظر می‌شود.
وی ادامه داد: آزمون های روان‌سنجی و تمامی ارزیابی‌های تخصصی روانپزشکی در این واحد ارزیابی و رسیدگی می‌شود و امید است که این واحد مرجع قابل قبولی از نظر فعالیت علمی و قانونی برای سایر مراکز از جمله مراکز دانشگاهی باشد که با رویکرد قانونی بتوانند ارزیابی‌های روانپزشکی را ارجاع بدهند و پاسخ‌های مناسب، معتبر و قابل قبولی به مراکز قضایی ارائه دهند تا به احقاق حقوق مردم کمک شود.

آخرین خبر خراسان رضوی در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/khorasan_today
آخرین خبر خراسان رضوی در تلگرام :
https://t.me/Toos_today