نماد آخرین خبر

شاخص آلودگی هوای اصفهان در وضعیت «قرمز» قرار گرفت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شاخص آلودگی هوای اصفهان در وضعیت «قرمز» قرار گرفت

ایرنا/ شاخص لحظه‌ای کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز (یکشنبه) به رنگ قرمز درآمد و شرایط برای عموم مردم ناسالم است.

طبق اطلاعات سامانه پایش هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفی هوای کلانشهر اصفهان ساعت ۹ صبح امروز ۱۶۴ (AQI) و در وضعیت ناسالم برای همه شهروندان است.
این شاخص در ایستگاه‌های پروین، ۲۵ آبان، احمدآباد، پارک زمزم، خرازی، دانشگاه صنعتی، رهنان، سپاهانشهر، زینبیه، فرشادی، فیض، کاوه، رهنان و ولدان بالای ۱۵۱ (AQI) و شرایط ناسالم برای عموم را نشان می‌دهد.
در این میان تنها ایستگاه میرزا طاهر با شاخص ۱۵۰ (AQI) در شرایط آلوده بریا گروه‌های حساس است.
همچنین شاخص کیفی هوا در سگزی، کاشان و شاهین‌شهر در شرایط ناسالم برای عموم قرار دارد؛ این شاخص در ایستگاه زرین شهر در شرایط آلوده برای گروه‌های حساس و در شهر مبارکه، قابل قبول است.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز جمعه گذشته با پیش بینی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در مناطق شرقی، مرکزی و جنوبی استان، درباره فعال شدن کانون‌های گرد و خاک و بالا رفتن شاخص آلودگی هوا از یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری(۱۰ تا ۱۳ تیر) هشدار سطح زرد صادر کرد.
بر اساس توصیه‌های بهداشتی لازم است در روزهای آلوده، شهروندان بویژه گروه‌های آسیب‌پذیر تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.
کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

آخرین خبر اصفهان در اینستاگرام :
https://instagram.com/isfahan_today