نماد آخرین خبر

اجرای طرح ترافیکی تابستانه در کردستان

منبع
تسنيم
بروزرسانی
اجرای طرح ترافیکی تابستانه در کردستان

تسنیم/ رئیس پلیس راهور کردستان از اجرای طرح ترافیکی تابستانه در سطح استان خبر داد.

سرهنگ رضا همتی‌زاده، رئیس پلیس راهور کردستان از اجرای طرح ترافیکی تابستانه پلیس راهور در کردستان خبر داد و اظهار داشت: امروزه در شهرهای بزرگ مشکلات ترافیکی، نمود فراوانی پیدا کرده و باعث نارضایتی مردم شده است به طوری که باعث بروز برخی ناهنجاری‌ها و قانون‌شکنی‌ها از طرف برخی از شهروندان شده است.

وی گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شده مشکلات حمل و نقل  شهر یک معلول چند علتی است یکی از عوامل آن، عدم رعایت و بی توجهی برخی شهروندان نسبت به قوانین ترافیک است.

رئیس پلیس راهور استان کردستان افزود: اولین راهی که برای برخورد با این گروه به نظر می رسد، جریمه کردن متخلف است. جریمه یکی از مهم‌ترین ابزارهای مبارزه با تخلفات رانندگی است که استفاده از آن در کنترل بی‌نظمی ترافیکی موثر است. اکثر رانندگان از جریمه شدن می‌هراسند و در مکان‌هایی که ماموران راهنمایی و رانندگی حضور دارند از ارتکاب کوچکترین خلافی نیز خودداری می‌کنند اما همین افراد به محض فرصت‌یابی و به محض این که چشم ماموران را دور ببینند، به کلی قانون و حرمت آن را فراموش می‌کنند.

وی بیان کرد: جریمه و مجازات صرفا درمان موقت است و فاقد هرگونه تاثیر فرهنگی در جریان سامان‌بخشی به ترافیک و کنترل آن است. از طرف دیگر در بسیاری از مکان‌ها و زمان‌ها ماموران راهنمایی و رانندگی در محل حضور نداشته و بسیاری از تخلفات بدور از چشم آنها صورت می‌پذیرد. لذا این روش نمی‌تواند به عنوان یک راه حل اصولی معرفی گردد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: یکی دیگر از راه‌حل‌های ارائه شده در این زمینه، آموزش قوانین و ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان بوده که سعی شده با ارائه برنامه‌های کوتاه مدت و دراز مدت مردم را در حل مشکلات ترافیک سهیم کرده تا از این طریق اثرات منفی ناشی از ترافیک را به حداقل رساند.

همتی‌زاده اظهار کرد: برخی از طرح‌ها همچون آموزش فرهنگ به دانش‌آموزان تنها جنبه آموزشی داشته و برخی از طرح‌ها ایجاد زیر ساختار مناسب جهت ارتقای فرهنگ است که در راستای طرح تابستانی با همکاری شهرداری‌ها در دست اجراست.

رئیس پلیس راهور استان کردستان "نصب تابلو و علائم ترافیکی مورد نیاز در سطح شهر، اصلاح تابلوها و علائم ترافیکی موجود در سطح شهر، نصب چراغ‌های راهنمایی با زمان‌بندی ثابت یا متغیر مورد نیاز سطح شهر، اصلاح زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی موجود در تقاطع‌های سطح شهر، ایجاد مسیرهای عابرپیاده از طریق تعریض پیاده‌روها، اصلاح خط‌کشی‌ها و نرده‌های عابر پیاده، ایجاد مسیرهای دوچرخه در سطح معابر شهر و اصلاح و ایمن‌سازی مسیرهای دوچرخه موجود سطح شهر" را لازمه این طرح عنوان کرد.


 

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online