نماد آخرین خبر

نخستین نوزاد نجات‌یافته از سقط جنین در ساوه به دنیا آمد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نخستین نوزاد نجات‌یافته از سقط جنین در ساوه به دنیا آمد

ایرنا/ سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: اولین نوزاد نجات‌یافته از سقط جنین در مرکز نفس این دانشکده در بیمارستان شهید مدرس به دنیا آمد.

کبری ناصح، سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه اظهار کرد: این نوزاد پسر دومین فرزند خانواده خود است که والدین او به دنبال سقط بودند که با حمایت‌های عوامل دانشکده علوم پزشکی ساوه در راستای تحقق اهداف جوانی جمعیت از این اقدام منصرف شدند.
وی با اشاره به اینکه این نوزاد در سلامت کامل به دنیا آمده است، خاطرنشان کرد: طرح راه‌اندازی مرکز نفس طبق تفاهم نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت و سازمان بسیج جامعه پزشکی و با هدف جلوگیری از سقط جنین سالم در کشور و در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت راه‌اندازی شده است.
ناصح یادآور شد: دانشکده علوم پزشکی ساوه در ۲ شهرستان ساوه و زرندیه ۲ مرکز نفس تحت پوشش دارد که این مراکز برای جلوگیری از سقط جنین مادران را طی ۹ماه بارداری تحت حمایت قرار می دهند.
وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های درمانی، بهداشتی، مالی و معیشتی از جمله خدماتی است که مراکز نفس دانشکده علوم پزشکی به این خانواده‌ها ارائه می‌کند.
وی ضمن ابراز خرسندی از نجات این نوزاد و حفظ حیات در مرکز نفس عنوان کرد: از افرادی که می‌توانند در این زمینه ما را یاری کنند دعوت می‌کنیم تا با کمک یکدیگر نوزادان سالم این مرز را نجات دهیم.

آخرین خبر استان مرکزی در اینستاگرام :
https://instagram.com/markazi_today