نماد آخرین خبر

کشف قاچاق سوخت در کردستان ۴۷ درصد کاهش یافت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کشف قاچاق سوخت در کردستان ۴۷ درصد کاهش یافت

ایرنا/ دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: سه ماهه اول امسال، کشفیات سوخت قاچاق در استان ۱۶۴ هزار و ۳۸۲ لیتر بود که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل (۳۱۰ هزار و ۶۸۹ لیتر) ۴۷ درصد کاهش یافت.

علی خداویسی، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار کرد: این کاهش کشفیات قاچاق سوخت در سال جاری، ناشی از آغاز اجرای طرح فول باک در دی ماه سال گذشته است.

وی با بیان اینکه امسال ۳۱۶ دستگاه تلفن همراه قاچاق در استان کشف شد که کاهشی بود، افزود: کشفیات قاچاق دارو و لوازم صوتی و تصویری نیز کاهش نشان می دهد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان یادآور شد: در سه ماهه اول امسال، ۶۸۰ راس دام سبک قاچاق با ۷۴ درصد کاهش و ۸۷ راس دام سنگین با ۶۹ درصد کاهش کشف شد.

کشف ۵۳۸ دستگاه کولر گازی و هزار و ۵۶۱ دستگاه لوازم خانگی قاچاق و دستگیری یک باند قاچاق سازمان یافته با سه تن طلای قاچاق، از دیگر مواردی بود که خداویسی به آن اشاره داشت.

خداویسی از دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به عدم توجه به فرهنگ‌سازی استفاده از کالای داخلی و عدم مصرف کالای خارجی و قاچاق انتقاد داشت.

وی یادآور شد: تا زمانی که دستگاه‌های متولی به این تفکر نرسند که تولید کننده در هر شرایطی باید تولید کند، مقوله قاچاق برقرار می ماند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با بیان اینکه در حال انسداد مرز هستیم، ادامه داد: باید بیشتر به بحث پیشگیری پرداخت، چراکه مقابله یک اقدام مسکن و موقت است.

خداویسی با اشاره به اینکه دستگاه ایکس ری پیشرفته در مرز باشماق نیاز داریم، افزود: قرار شده دستگاه ایکس ری جدید ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان طی ۶ ماه آینده در مرز راه‌اندازی شود.

وی گفت: سامانه تیتک ظرفیتی است که با ارسال کد ۱۶ رقمی به آن، از اصالت لوازم آرایشی بهداشتی خریداری شده می توان مطلع شد.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online