نماد آخرین خبر

خط تولید واحدهای متخلف ساخت بتن در قم متوقف شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
خط تولید واحدهای متخلف ساخت بتن در قم متوقف شد

ایرنا/ مدیرکل استاندارد قم گفت: خط تولید ۲ واحد ساخت بتن که علیرغم اخطارهای مکرر مبادرت به تولید بتن بی‌کیفیت و غیر استاندارد کرده بودند توسط بازرسان اداره کل استاندارد استان قم پلمب شد.

محمدهادی سماواتی، مدیرکل استاندارد قم در این خصوص بیان کرد: با توجه به تأکید استاندار قم مبنی بر رعایت کیفیت استاندارد در مصالح ساختمانی و برخورد با متخلفین و با توجه به اجرای استاندارد اجباری محصول بتن آماده و الزامات مقرر در استاندارد ملی ایران به شماره ۶۰۴۴ و نیز در راستای اجرای وظایف و ماموریت‌های نظارتی اداره کل استاندارد استان، خط تولید ۲ واحد تولیدی بتن که اقدام به تولید غیر استاندارد و بی‌کیفیت بتن کرده بودند پلمب شد.
وی گفت:‌ علیرغم تذکرات و اخطارهای مکرر و اعلام ضوابط و دستور العمل‌های قانونی به این واحد تولیدی، اقدام‌های اثرگذار و کافی در رابطه با ارتقای کیفیت محصولات محقق نشده و نتایج آزمون‌های انجام شده بر روی نمونه‌های اخذ شده حاکی از عدم رعایت استانداردهای تولید بوده و در نهایت منجر به پلمب این واحدها گردید.
وی تأکید کرد: بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هر گاه اجرای استانداردی در مورد کالا و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالا و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تأیید سازمان، ممنوع است و کالای مربوطه توقیف و با متخلف طبق ماده ۴۰ این قانون برخورد می‌شود.
سماواتی گفت: بازرسان اداره‌ کل استاندارد قم به صورت منظم و مستمر بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری نظارت دارند تا فرآورده‌های تولید شده در این واحدها دارای شرایط لازم برای عرضه به بازار باشد.

آخرین خبر قم در اینستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday