نماد آخرین خبر

جزئیات برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در گلستان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
جزئیات برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در گلستان

ایرنا/ رئیس ستاد انتخابات گلستان جزئیات برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان را تشریح کرد و گفت: در این دوره از انتخابات نیز هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در سطح استان پیش‌بینی شده است.

سیدعلی مهاجر، رئیس ستاد انتخابات گلستان اظهار کرد: ستاد انتخابات گلستان برای برگزاری هر چه بهتر مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری، آمادگی لازم را در شعب اخذ رای ایجاد کرده و ایرادهای احتمالی شعبه‌ها و دستگاه‌های احراز هویت در حال رفع است.
وی با بیان اینکه در حال دریافت اقلام مربوط به انتخابات از جمله تعرفه‌ها از تهران هستیم، افزود: ضمن قدردانی از روسای ستادهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین طرفداران آنها در دور اول تبلیغات انتخاباتی، به آنها توصیه می‌کنیم در مرحله دوم نیز حمایت از نامزد موردعلاقه خود را مانند دور اول بدون تخلف ادامه دهند.
مهاجر از تشکیل جلسه با فرمانداران استان برای هماهنگی بیشتر در فرایندهای انتخاباتی خبر داد و یادآور شد: گلستان در دور نخست انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری جزو پنج استان اول کشور در مشارکت بالای انتخاباتی بود.
به گفته وی؛ در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری شهرستان‌های گالیکش، مینودشت، رامیان، آزادشهر و بندرگز در امر مشارکت انتخاباتی پیشتاز بودند.
رییس ستاد انتخابات گلستان ابراز امیدواری کرد گلستانی‌ها در ۱۵ تیر ماه با نقش‌آفرینی بیشتری پای بیایند تا رتبه استان در مشارکت انتخاباتی ارتقاء یابد.
مهاجر حضور پرشور در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح را ادامه راه شهید جمهور دانست و یادآور شد: باید با حضور حماسی در انتخابات و انتخاب اصلح، دشمنان را ناامید کنیم.
براساس اعلام ستاد انتخابات کشور از آنجا که هیچ کدام از نامزدها در انتخابات هشتم تیر ماه حد نصاب مطلق آرا را کسب نکردند انتخابات به دور دوم کشیده شد.
تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ نفر بود که در انتخابات هشتم تیر ماه ۵۹۱ هزار و ۲۰۱ نفر گلستانی معادل ۴۱.۱۶ درصد در انتخابات شرکت کردند.
در مرحله نخست انتخابات چهاردهم در گلستان، مسعود پزشکیان ۲۷۵ هزار و ۳۶۶ رای، سعید جلیلی ۲۰۵ هزار و ۹۷۴ رای، محمدباقر قالیباف ۸۱ هزار و ۹۵ رای و مصطفی پورمحمدی پنج هزار و ۲۳ رای از مردم استان گرفتند.
دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمعه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.
در مرحله دوم نیز متولدان ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today