نماد آخرین خبر

ساختمان خیرساز غربالگری سرطان گلستان آماده بهره‌برداری است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ساختمان خیرساز غربالگری سرطان گلستان آماده بهره‌برداری است

ایرنا/ مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس از آماده بهره‌برداری بودن ساختمان غربالگری (تشخیص و درمان انواع بیماران سرطانی) استان گلستان در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) گنبدکاووس خبر داد و بیان کرد: این ساختمان با زیربنای تقریبی هزار و ۶۰۰ مترمربع توسط «محمد شهرکی» نیکوکار گنبدی احداث شده است.

فرهاد بدیعی، مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس اظهار کرد: برای احداث این ساختمان ۲ طبقه که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۸ شروع شده افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال توسط نیکوکار گنبدی هزینه شده است.
وی با قدردانی از زحمات محمد شهرکی برای احداث این مرکز درمانی، افزود: با راه‌اندازی این مرکز که تجهیز آن در دستورکار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز دانشگاه علوم پزشکی گلستان قرار دارد، کمک بزرگی به ارتقای وضعیت بهداشت و درمان این استان شمالی خواهد شد.
بدیعی با یادآوری اینکه مساحت این ساختمان در ابتدا ۷۰۰ متر مربع پیش بینی شده بود، اضافه کرد: با توجه به نیاز ضروری به افزایش فضای تخت‌های «سی‌سی‌یو» در مراکز درمانی دولتی گنبدکاووس و با مساعدت نیکوکار گنبدی به حدود هزار و ۶۰۰ مترمربع افزایش یافت که یک طبقه آن به حوزه غربالگری بیماران اختصاص دارد و می‌تواند مرکز خوبی برای پیشگیری از چند نوع سرطان شایع با تشخیص به موقع آنها، باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس ادامه داد: فضای طبقه دوم این مرکز تشخیصی و درمانی هم در ۲ بخش با ظرفیت ۱۴ و ۱۷ تخت سی‌سی‌یو ویژه بیمارانی که عمل جراحی سرطان و قلب انجام می‌دهند، اختصاص می‌یابد که در مجموع ۳۱ تخت به تخت‌های این بخش مهم در مراکز درمانی دولتی این شهرستان اضافه خواهد شد.
وی باییان اینکه پیش از این نیز محمد شهرکی فضای لازم برای راه‌اندازی ۲۰ تخت سی سی یو در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس را فراهم کرده بود، گفت: تجهیز ۳۱ تخت جدید این بخش هم در دستور کار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گلستان قرار دارد.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today