نماد آخرین خبر

۸۲ گلستانی بر اثر حوادث کار مصدوم شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۸۲ گلستانی بر اثر حوادث کار مصدوم شدند

ایرنا/ مدیرکل پزشکی قانونی گلستان از رشد ۶۴ درصدی مصدومان ناشی از حوادث کار در استان خبر داد و گفت: از ۸۲ مصدوم حوادث کار امسال، ۷۷ نفر مرد و پنج نفر زن بودند.

حسین زارعی، مدیرکل پزشکی قانونی گلستان اظهار کرد: مصدومان ناشی از حوادث کار که سه نفر آنان فوت کردند در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۵۰ مورد بوده ۶۴ درصد افزایش داشته است.
وی از فوت سه گلستانی بر اثر برق‌گرفتگی طی سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد ۲ نفر مرد و یک نفر زن بودند، آمار برق‌گرفتگی در مقایسه با مدت مشابه تغییری نداشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان خاطرنشان کرد: امسال ۲ مورد غرق‌شدگی در استان گلستان رخ داده که هر دو نفر مرد بودند، همچنین سه نفر بر اثر استشمام گاز منوکسیدکربن فوت کردند.
زارعی به آخرین آمار مصدومان نزاع و درگیری در استان گلستان اشاره کرد و توضیح داد: امسال ۲ هزار و ۴۱۱ مورد مصدوم نزاع و درگیری به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد، هزار و ۶۳۷ نفر مرد و ۷۷۴ نفر زن بودند.
به گفته وی؛ تعداد مصدومان نزاع و درگیری در مدت مشابه پارسال ۲ هزار و ۴۱۵ نفر بوده که هزار و ۶۸۵ نفر آنها مرد و مابقی زن بودند.
مدیرکل پزشکی قانونی گلستان در ادامه به شرح وظایف پزشکی قانونی اشاره کرد و توضیح داد: پزشکی قانونی کار کارشناسی پزشکی پرونده‌های قضایی را برعهده دارد و حدود یک‌سوم پرونده‌های قضایی در امر پزشکی برای کار کارشناسی به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شوند.
زارعی با بیان اینکه پزشکی قانونی در چهار بخش معاینات سرپایی، معاینات اجساد و تشریح، کمیسیون‌های تخصصی و اعتراض به نظارت کارشناسی از جمله کمیسیون‌های قصور پزشکی علیه کادر درمان و پزشکی و خدمات آزمایشگاهی و نمونه‌برداری از اجساد به مردم خدمات ارائه می‌کند، افزود: ۸۵ درصد مراجعات پزشکی قانونی مربوط به بخش معاینات سرپایی است.
وی با بیان اینکه کمتر از پنج درصد از مراجعان پزشکی قانونی مربوط به بخش معاینات و تشریح اجساد هستند، تصریح کرد: بخش تشریح بسیار مهم و تخصصی است و عموم مردم، پزشکی قانونی را براساس این بخش می‌شناسند که نیاز به بازنگری دارد.
مدیرکل پزشکی قانونی گلستان به وجود هشت مرکز پزشکی قانونی در استان گلستان اشاره کرد و گفت: براساس قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده کمیسیون ویژه سقط جنین به ریاست قاضی ویژه که از سوی رییس کل دادگستری گلستان انتخاب شده در پزشکی قانونی شکل گرفته است.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :
Instagram.com/golestan_today