نماد آخرین خبر

کشف فرار مالیاتی 2 هزار میلیاردی در استان یزد

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
کشف فرار مالیاتی 2 هزار میلیاردی در استان یزد

صدا و سیما/ مدیرکل امور مالیاتی یزد اعلام کرد: در یک سال و نیم گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی گزارش شده است.

رضا نجف‌زاده، مدیرکل امور مالیاتی استان یزد اظهار داشت: در یک سال و نیم گذشته، ۴۷۴ مورد بازرسی ویژه در استان انجام و فرار مالیاتی مشاغل بازرگانی و اشخاص حقیقی بررسی شد.

وی گفت: در بررسی کارشناسان، ۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی این افراد گزارش شد که تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان آن وصول شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه اداره مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی به منظور برخورد با فرار‌های مالیاتی تشکیل شده از مودیان مالیاتی خواست با مراجعه به سامانه‌های مالیاتی، سامانه تلفنی ۱۵۲۶ و همچنین مراجعات حضوری، گزارش‌های مربوط به فرار مالیاتی را اطلاع دهند تا در اسرع وقت با آن برخورد شود.
نجف‌زاده همچنین از تمدید زمان تسلیم اظهار نامه‌های مالیاتی خبر داد و گفت: شرکت‌ها و موسسات تا پایان تیرماه و اشخاص حقیقی هم تا ۱۵ مردادماه برای تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی مهلت دارند.

وی گفت: همچنین اصناف و بازاریان می‌توانند از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ شامل تقسطی مالیات که مالیات مقطوع هست استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همچنین از حمایت‌های مالیاتی در سال جهش تولید با مشارکت مردم خبر داد و افزود: برای شرکت‌های تازه تاسیس در محدوده‌ی شهرک صنعتی و ۳۰ کیلومتر خارج از مرکز شهر، طبق قانون تا ۱۳ سال معافیت عملکردی در نظر گرفته شده است.

نجف زاده گفت: همچنین برای شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌هایی که فعالیت دانش بنیان انجام می‌دهند معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده و برای آنها اعتبار مالیاتی لحاظ و مستقیم از مالیات آنها کسر می‌شود.

آخرین خبر یزد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today