نماد آخرین خبر

جزئیات آلودگی هوا در خوزستان؛ یک ایستگاه در وضعیت «خطرناک» قرار گرفت

منبع
ايمنا
بروزرسانی
جزئیات آلودگی هوا در خوزستان؛ یک ایستگاه در وضعیت «خطرناک» قرار گرفت

ایمنا/ با اعلام سامانه‌ پایش کیفی هوای کشور، امروز چهارشنبه ایستگاه پتروشیمی مسجدسلیمان با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک، اندیمشک با شاخص ۱۵۳ در وضعیت قرمز و پنج شهر نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز چهارشنبه بیست‌وهفتم تیر منتهی به ساعت ۱۰:۰۰ صبح بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه پتروشیمی مسجدسلیمان با شاخص ۵۰۰ برای عموم خطرناک و اندیمشک با شاخص ۱۵۳ میکروگرم بر متر مکعب در شرایط قرمز و آلوده برای عموم قرار گرفتند.
بر اساس اعلام این سامانه شاخص کیفیت هوا در ایستگاه شهر اهواز شامل حفاری ۱۴۲، استانداری ۱۳۲ و پادادشهر ۱۳۰ و شهرهای هندیجان ۱۲۵، ماهشهر و شرکت نفت مسجد سلیمان ۱۲۱، بهبهان ۱۲۰ و شوشتر ۱۱۱ میکروگرم بر متر مکعب برای گروه‌های حساس آلوده اعلام شد.
بر اساس اعلام این سامانه هوای هیچ شهری در خوزستان پاک نیست، بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan.today