نماد آخرین خبر

یزد، ظهرهای تفتیده و عصرهای غبارآلود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
یزد، ظهرهای تفتیده و عصرهای غبارآلود

ایسنا/ پدیده غالب این روزهای یزد علاوه بر گرمای شدید ظهرگاهی، وزش تندباد با گرد و خاک در ساعات عصرگاهی و شب است.

آسمان استان یزد بنا بر اعلام هواشناسی و بر طبق تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا اوایل هفته آینده عمدتاً صاف همراه با تداوم گرما و در ساعات بعدازظهر و شب همراه با وزش باد به‌ نسبت شدید، گاهی تندباد با گرد و خاک و بعضاً نیز انتقال گرد و غبار و ریزگرد از مناطق مجاور به استان پیش‌بینی شده است.

پیش بینی کمینه و بیشینه دمای امروز یزد ۲۸ و ۴۳ درجه سانتیگراد پیش بینی شده که تا پایان هفته حداقل یک و حداکثر سه درجه افزایش خواهد داشت.

هواشناسی استان توصیه کرده از محلول پاشی ترکیبات حفاظتی مثل کائولین و سیلیکات پتاسیم در دمای بیشتر از ۳۵ درجه سلسیوس خودداری شود و محلول پاشی رقیق باغ های انار در خنک ترین ساعات صبح یا عصرو در دماهای کمتر از ۳۵ درجه سانتیگراد انجام شود تا باعث ترکیدگی میوه ها نشود.

پیش بینی شده با تداوم گرما احتمال طغیان کنه در کلیه باغ‌ها افزایش یابد لذا توصیه شده در صورت مشاهده گردآلود بودن برگ‌ها با مشورت کارشناسان حفظ نباتات به کنترل کنه ها اقدام شود و جهت مقابله با تنش کم آبی از محلول پاشی ترکیبات استات پتاسیم و سیلیکات پتاسیم سولوپتاس ترکیبات روی به همراه اسید امینه و ترکیبات حاوی کلسیم و بور استفاده شود.

تغذیه مرتب کپور ماهیان و ماهیان تیلاپیای پرورشی خصوصا در ساعات اولیه صبح با توجه به زیست سنجی و برآورد وزن ماهی‌ها نیز توصیه شده و به پرورش دهندگان طیور هم سفارش شده در سالن‌های پرورش که امکان تهویه بهینه فراهم نیست، در سن حدود ۴۰ روزگی با بارگیری بخشی از گله تراکم جوجه‌ها را در سالن کاهش دهند تا در ادامه دوره پرورش با مشکل استرس گرمایی مواجه نشوند.

آخرین خبر یزد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today