نماد آخرین خبر

کمیته‌های ستاد اربعین چهارمحال و بختیاری فعال شوند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
کمیته‌های ستاد اربعین چهارمحال و بختیاری فعال شوند

تسنیم/ استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به زمان باقیمانده تا اربعین حسینی کمیته‌های ستاد اربعین فعال شوند و شرح وظایف آنان مطرح شود و جلسات به صورت منظم برگزار شود.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پدیده اربعین هم اعتقادی، هم دینی و هم سیاسی است و در راستای مصون‌سازی مردم و کشور نقش مهمی دارد، برای همین هم هست که تضعیف یا آسیب رساندن به آن در دستورکار دشمن قرار دارد. 

وی افزود: این مراسم هر سال بهتر برگزار می‌شود و معایب آن برطرف می‌شود و نظام و دولت نیز نسبت به این موضوع اهتمام دارند تا در سطح ملی و بین‌ دو کشور به خوبی برگزار شود. با پیگیری و اهتمام شما اعضای ستاد اربعین رضایت مردم ایجاد می‌شود و اگر مسئله‌ای هست احصا و برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: با توجه به زمان باقیمانده تا اربعین حسینی کمیته‌های ستاد اربعین فعال شوند و شرح وظایف آنان مطرح شود و جلسات به صورت منظم برگزار شود، در  ستادهای شهرستانی نیز کمیته‌ها فعال شوند و کار به بهترین شکل انجام شود. 

حیدری عنوان داشت: زائران به صورت کاروانی با هماهنگی سازمان حج و زیارت و ستاد عتبات عالیات اعزام می‌شوند، از سوی مساجد، علما، هیئت‌ها و دست‌اندرکاران جلسه‌ برگزار شود و اگر به صورت هیئتی، مساجد و... زائران اعزام می‌شوند مشخص شود. 

وی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین یک حرکت مردمی، اعتقادی و سیاسی است که باید با مشارکت مردم به ویژه جوانان انجام شود و مردمی‌سازی و محله‌محور یا هیئت‌محور بودن آن باید مد نظر قرار گیرد، کمیته فرهنگی نیز باید با توجه به اینکه دشمنان و مخالفان بر علیه حرکت عظیم اربعین برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند، فعال شود و روسای کاروان‌ها و روحانیون، مردم را در راستای تکریم مردم عراق به عنوان میزبان اصلی توجیه کنند. 

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: با توجه به هجمه دشمن در خصوص حجاب باید موارد مربوط به این مقوله رعایت شود و ظرفیت موکب‌های استان در راستای مزیت‌های فرهنگی و اعتقادی فعالیت داشته باشند. 

وی عنوان داشت: مسائل بهداشت و درمان از سوی نیروهای امدادی و پزشکان مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت شرکت‌های خصوصی و دولتی جهت تامین هزینه‌های سفر استفاده شود، همچنین تامین آب آشامیدنی که سال قبل کمی دچار مشکل بود، مشکل آن برطرف شود. 

حیدری با اشاره به اهمیت برقراری امنیت و آرامش در طول این سفر، عنوان داشت: ضروری است که سپاه و فراجا مانند سال‌های پیش هم‌افزایی داشته باشند و هم در مسیر ایست بازرسی قرار دهند و هم امنیت زائران پیاده و هم زائرانی که با خودرو سفر می‌کنند را تامین کنند. 

وی با بیان اینکه کاروان پیاده لردگان در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: طبق مصوبات، تسهیلات و ارز که قرار بود به زائران پرداخت شود به آنان پرداخت شود و موکب‌های دو الی سه شهرستان استان چهارمحال و بختیاری که میزبان زائران هستند فعال شوند، همچنین کمیته اطلاع‌رسانی زائران را در مورد تحت پوشش قرار گرفتن بیمه حوادث اطلاع‌رسانی کند تا زوار تحت پوشش قرار گیرند.

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday