نماد آخرین خبر

آسفالت ۱۴۷ کیلومتر از تردد مسیر زائران اربعین حسینی در کردستان روکش می‌شود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آسفالت ۱۴۷ کیلومتر از تردد مسیر زائران اربعین حسینی در کردستان روکش می‌شود

ایسنا/ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به تشریح آخرین اقدامات راهداری استان برای تردد آسان و افزایش ایمنی راه ها در ایام اربعین حسینی خبر داد. 

فرزاد حسنی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار کرد: استان کردستان علاوه بر اینکه به واسطه مرز باشماق، استان هدف تردد زائران اربعین انتخاب شده، در مسیر تردد برخی از مرزهای دیگر کشور نیز قرار دارد و در همین راستا برای تردد آسان زائران اربعین، فعالیت های متعددی در حوزه راه های استان در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بابت روکش راه های اصلی و کیفیت آسفالت امسال ۱۶ پروژه در مسیرهای منتهی به مرز باشماق و مسیرهای تردد زائران تعریف شده که با اعتبار ۳۴۰ میلیارد، ۱۴۷ کیلومتر از مسیرهای مذکور را تحت پوشش قرار داده ایم.

وی اضافه کرد: از سوی سازمان راهداری، تعهد استان کردستان برای پروژه های اربعین ۴۰ کیلومتر لکه گیری و ۳۰ کیلومتر روکش هدف گذاری شده که در حال انجام است.

حسنی به اقدامات در حال انجام این اداره کل در خصوص ایمنی راهها از قبیل نصب تابلو علایم و خط کشی اشاره کرد و یادآور شد: اعتبار سال گذشته استان در این بخش ۲۵ میلیارد تومان بود که امسال به ۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص تجهیز سالن مسافری مرز نیز گفت: تاسیسات برقی و مکانیکی داخل سالن مسافری و آماده سازی پارکینگ و سایه بان نیز در حال انجام است. 

حسنی با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی پایانه مرزی باشماق نیز گفت: پروژه ساماندهی مرز باشماق توسط پیمانکار در حال اجرا بوده و جدیدا قراردادی برای دسترسی جدا در مسیر تردد تجاری و مسافری این مرز در قالب یک پروژه ۲۴ ماهه منعقد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه یک نقطه حادثه خیز در ورودی مرز باشماق اصلاح شده، ادامه داد: اقدامات آن مشترک با امور دفتر فنی استانداری به اتمام رسیده و تا قبل از اربعین بهره برداری خواهد شد.

آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره