نماد آخرین خبر

محصول ۵۵ درصد شالیزارهای گیلان برداشت شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
محصول ۵۵ درصد شالیزارهای گیلان برداشت شد

ایرنا/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون محصول برنج نزدیک ۵۵ درصد از شالیزارهای استان معادل ۱۳۰ هزار هکتار برداشت شده‌است.

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار کرد: تاکنون افزون بر ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به روش مکانیزه و با استفاده از دسنگاه‌های اختصاصی کمباین و بقیه به روش دستی برداشت شده‌است.
وی افزود: ۲۰۱ هزار هکتار از شالیزارهای استان در سال زارعی جاری به روش مکانیزه کشت شد و برداشت مکانیزه برنج نیز در بیش از ۲۱۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان هدف‌گذاری شده‌است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: با توجه به پایداری هوای گرم در استان تا اواسط هفته جاری ضروریست شالیکاران از این فرصت برای برداشت محصول برنج استفاده کنند.وی اظهار کرد: کشاورزان برای برداشت برنج باید از وضعیت آب و هوا اطلاع دقیق داشته باشند تا مشکلی در برداشت محصول با استفاده از دسنگاه‌های کمپاین ایجاد نشود و محصول با کیفیت از مزرعه برداشت شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به شرایط خوب آب و هوایی و بارش‌های پراکنده طی هفته‌های اخیر از کشاورزان خواست تا برای کشت دوم راتون و سایر محصولات کشاورزی دارای ارزش اقتصادی اقدام کنند.
وی بیان کرد: کشت دوم بعد از برداشت برنج، یکی از راهکارهای اساسی برای افزایش تولید و درآمد کشاورزان به شمار می‌رود.

آخرین خبر گیلان در اینستاگرام :
https://instagram.com/gilan_today