نماد آخرین خبر

۵۱ مسجد خراسان شمالی آماده خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۵۱ مسجد خراسان شمالی آماده خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) است

ایرنا/ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی از آمادگی ۵۱ مسجد این استان برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) در دهه آخر صفر خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد خانی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی ضمن تسلیت ایام اربعین اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن شهادت امام رضا (ع) و همجواری استان خراسان شمالی به مشهد مقدس، هر سال زائران پیاده امام رئوف از مسیر این استان راهی زیارت حضرت رضا (ع) می‌شوند.
وی افزود: امسال مساجد بین راهی استان خراسان شمالی که در مسیر پیاده‌روی زائران علی بن موسی الرضا (ع) قرار دارند ارزیابی و آماده شده است تا خدمات خوبی جهت اسکان و استراحت زائران فراهم شود.
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون در استان خراسان شمالی یکهزار و ۲۳۶ باب مسجد وجود دارد که نسبت به سرانه جمعیتی مناسب است.
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی تصریح کرد: از مجموع مساجد این استان یکهزار و ۱۰۴ باب مسجد فعال و ۴۶ باب مسجد غیرفعال است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون در ۲۸۵ باب مسجد امام جماعت وجود دارد و در مابقی مسجد های این استان نیز نماز جماعت با مشارکت و همراهی مردم برگزار می شود.
خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که در ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.
خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده که سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر تردد می کردند.
هر ساله با فرا رسیدن دهه پایانی ماه صفر و ایام شهادت حضرت امام رضا(ع) زائران زیادی با پای پیاده از نقاط مختلف کشور راهی مشهد مقدس و زیارت امام هشتم می شوند.
امام رضا(ع) در سال ۱۴۸ هجری قمری یعنی حدود (۱۲۵۰) سال پیش در شهر مدینه به دنیا آمد و روز آخر صفر ۲۰۳هجری قمری به شهادت رسید.
در تقویم ۱۴۰۳ کشور ۱۴ شهریورماه روز شهادت امام رضا (ع) تعطیل رسمی است.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today