نماد آخرین خبر

کشف 4800 لیتر روغن موتور قاچاق در مراغه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کشف 4800 لیتر روغن موتور قاچاق در مراغه

ایرنا/ فرمانده انتظامی مراغه گفت: چهار هزار و ۸۰۰ لیتر روغن موتور قاچاق به ارزش حدود چهار میلیارد ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ توحید فارسی، فرمانده انتظامی مراغه به نحوه شناسایی این محموله قاچاق اشاره و اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی، هنگام پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون باری مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۴۰ گالن ۲۰ لیتری در مجموع به مقدار چهار هزار و ۸۰۰ لیتر روغن موتور که فاقد هرگونه مجوز قانونی است، کشف و خودرو مربوطه نیز توقیف شد.
فرمانده انتظامی مراغه اضافه کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.
فرمانده انتظامی مراغه: خودروهای عبوری از این شهرستان به صورت مستمر پایش می‌شود
سرهنگ «فارسی» با بیان اینکه پلیس با تمام توان با قاچاق کالا و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند، از هموطنان درخواست کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
وی این را هم بیان کرد: خودروهای عبوری از این شهرستان با هدف ارتقای امنیت اجتماعی و جلوگیری از ورود و خروج کالای فاقد مجوز و قاچاق به صورت مستمر پایش می‌شود.
روغن موتور فاقد مجوز می‌تواند بی‌کیفیت و تقلبی باشد و پس از مصرف، ساییدگی و زنگ‌زدگی موتور خودرو را در پی داشته باشد یا رسوب، نشتی و شکستگی قطعات داخلی را موجب شود.
کاهش راندمان موتور خودرو، روغن‌سوزی بیش از حد، پوسیدگی و استهلاک زودرس از دیگر عوارض روغن موتور تقلبی است؛ روغنی که در برخی از موارد با نام‌های تجاری بسیار معتبر بسته‌بندی و عرضه می‌شود و مقابله پلیس با عرضه آن در حقیقت جلوگیری از خسارت‌های بعدی است.

آخرین خبر آذربایجان شرقی در اینستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today