نماد آخرین خبر

حجم تردد در جاده‌های زنجان افزایشی می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حجم تردد در جاده‌های زنجان افزایشی می‌شود

ایرنا/ رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: با توجه به اربعین حسینی پیش بینی می شود حجم تردد در مسیرهای مختلف این استان روند افزایشی داشته که این مهم در برخی جاده ها تا سه روز آینده نمود بیشتری خواهد یافت.

سرهنگ مهدی میناخانی، رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان اظهار کرد: هم اکنون طبق گزارش واصله تردد در تمامی محورهای استان بدون مشکل ترافیکی جریان دارد.
وی با اشاره به بازگشت زائرین حسینی اضافه کرد: تردد در مسیرهای زنجان به ویژه بیجار و قیدار به همدان بیش از سایر جاده‌های استان است و پیش بینی می‌شود این میزان از امروز بعدازظهر و تا چند روز آینده همچنان صعودی باشد.
این مسوول یکی از علل مهم وقوع تصادفات جاده ای را خستگی و خواب آلودگی زائران به ویژه در مسیر برگشت از زیارت اربعین ذکر کرد و خواستار رعایت این موضوع توسط مسافران و زائران شد.
میناخانی، مهمترین علت فوتی های تصادفات را بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و گفت: ۶ تخلف حادثه ساز شامل سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی و خواب آلودگی است.
وی با تاکید بر اینکه موکب هایی در مسیر تردد برپا شده است از رانندگان وسائط نقلیه به ویژه خواست برای دوری از خستگی و خواب آلودگی و بروز سوانح احتمالی استراحت کافی داشته باشند.
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان ادامه داد: با توجه به مسافرت صورت گرفته هم استانی ها به استان های همجوار تردد در آزاده های زنجان به قزوین و زنجان به تبریز نیز افزایشی خواهد شد که در این زمینه نیز توصیه می شود رانندگان در صورت خستگی در محل های مناسب نظیر مجمتع های بین راهی توقف کنند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی روز جمعه نیز ۲ مورد فوتی ناشی از تصادفات جاده ای در آزاد راه زنجان به قزوین و سرچم به اردبیل گزارش شد که رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از علل آن بود.

 

 


 

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today