نماد آخرین خبر

ثبت یک رکورد تاریخی در رشته بدنسازی کرمانشاه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ثبت یک رکورد تاریخی در رشته بدنسازی کرمانشاه

ایرنا/ تیم منتخب استان کرمانشاه در بیست و سومین دوره مسابقات پرورش‌اندام قهرمانی باشگاه‌های کشور و انتخابی تیم ملی در اراک دست به کار بزرگی زده و با درخشش در این رقابت ها ۱۷ ورزشکار آن به عضویت تیم ملی درآمدند.

مهدی حاتمی، رئیس هیات پرورش اندام استان کرمانشاه اظهار کرد: بیست و سومین دوره مسابقات پرورش‌اندام قهرمانی باشگاه‌های کشور و انتخابی تیم ملی از ۳۱ مردادماه تا دوم شهریورماه به میزبانی مجموعه ورزشی شهید صمیمی اراک برگزار شد که در این دوره ورزشکاران استان کرمانشاه موفق به دریافت ۲۱ مدال رنگارنگ و کسب عنوان سوم این رقابت‌ها شدند.
مهدی حاتمی اضافه کرد: پس از برگزاری این رقابت ها حالا با اعلام کمیته فنی، اسامی اعضای تیم ملی جهت حضور در رقابت های قهرمانی جهان مشخص شدند که برای نخستین بار از کرمانشاه ۱۷ نفر به عضویت تیم ملی درآمدند که یک رکورد منحصر به فرد و تاریخی برای این استان محسوب می شود.
وی از کرمانشاه به عنوان قطب رشته پرورش اندام کشور یاد کرد و افزود: تیم تهران در این رقابت ها در حالی به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد که با ۶۷۰ ورزشکار و تیم اراک نیز که به عنوان تیم دوم دست یافت با ۲۴۰ ورزشکار در این مسابقات شرکت کرده بودند، اما مجموع ورزشکاران تیم کرمانشاه تنها ۸۵ نفر بود.
حاتمی با بیان اینکه هفتاد و هشتمین دوره مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان در تمام رده های سنی طی روزهای دوم تا هفتم مهرماه در جزیره کیش برگزار می‌شود یادآور شد: از استان کرمانشاه، ابوالقاسم احمدی، کیوان الفتی، شهریار حیدری، محمد احدی، شهروز آزاد، مهدی آقاجانی، رضا بیرانوند، احسان آباقری، محمدامین‌ عظیمی، مهدی خویشاوند، حسین فیالوند، مهیار هندوارکی، امیرحسین افروزی، جواد مالمیر، فرشاد پزشک، آرمان حسنوند و رسول همتی به تیم ملی دعوت شدند.
رئیس هیات پرورش اندام استان کرمانشاه افزود: در رقابت ها قهرمانی کشور تیم کرمانشاه توانست ۲۱ مدال رنگارنگ شامل چهار طلا، هفت نقره، ۱۰ برنز، پنج مقام چهارمی، چهار مقام پنجمی و ۲ مقام ششمی را کسب کند.
حاتمی ادامه داد: تیم هیات بدنسازی کرمانشاه در رقابت های فیزیک، فیزیک کلاسیک، گیمز کلاسیک، بادی کلاسیک و بادی بیلدینگ در سه رده سنی پیشکسوتان، بزرگسالان و جوانان به روی استیج رفتند که ماحصل تلاش ورزشکاران کرمانشاه عنوان سوم کشور در مجموع تمام رشته ها بود.
استان کرمانشاه یکی از استان های مستعد و مطرح در رشته پرورش اندام در کشور است که تاکنون قهرمانان زیادی را در رده ملی و بین المللی به ورزش کشور معرفی کرده است.
در حال حاضر حدود هزار و ۸۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این رشته در استان فعالیت دارند که اگر ورزشکاران غیر بیمه شده‌ هم در نظر گرفته شوند به حدود پنج هزار ورزشکار خواهد رسید، از مجموع این تعداد ورزشکار حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر به صورت حرفه‌ای در حوزه قهرمانی مشغول به فعالیت هستند.

آخرین خبر کرمانشاه در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/kermanshah.today