نماد آخرین خبر

اپراتورها تمایلی برای سرمایه‌گذاری در زنجان ندارند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
اپراتورها تمایلی برای سرمایه‌گذاری در زنجان ندارند

تسنیم/ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان تصریح کرد: اپراتورها تمایلی برای سرمایه‌گذاری در زنجان ندارند و ترجیحشان این است که در شهرهای توریستی سرمایه‌گذاری کنند.

فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان اظهار داشت: در حال حاضر 116 روستای بالای 20 خانوار در زنجان باقی مانده است که باید وضعیت اینترنتشان یا بهبود و یا پوشش کامل پیدا کنند، در واقع از این تعداد اینترنت 82 روستا پوششان بهبود و اینترنت 34 روستای دیگر متصل شوند.

وی از بالا بودن قیمت راه‌اندازی اینترنت خبر داد و گفت: ایجاد هر سایت اینترنت نزدیک به 4 میلیارد تومان هزینه دارد. ارتقا و بهبود سایت هم حداقل 2 میلیارد تومان هزینه دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان تصریح کرد: سرعت افزایش سرعت اینترنت در دنیا به شدت در حال ارتقا است‌ و نسل 4G  در حال منسوخ شدن است. در کشورمان هم اپراتورها در حال حاضر بیشتر ترجیح می‌دهند در شهرهای توریستی که صرفه اقتصادی بیشتری دارد سرمایه‌گذاری کنند. 

وی گفت: طبیعی است اپراتورها در روستاها و شهرستان‌های استان زنجان تمایلی به سرمایه‌گذاری نداشته باشند چون که اصلا به صرفه نیست. به همین دلیل دولت باید در راه‌‌اندازی سایت‌ها ورود کند و آن هم بسیار هزینه‌بر است.

آخرین خبر زنجان در اینستاگرام :
https://instagram.com/zanjan_today