نماد آخرین خبر

جست‌وجوی ٩ روزه امدادگران برای پیدا کردن «امیر»

منبع
بروزرسانی
جست‌وجوی ٩ روزه امدادگران برای پیدا کردن «امیر»

روزنامه شهروند/ پس از ٩ روز، عملیات جست‌‏وجو برای پیدا کردن، کوهنورد گمشده، در قله دماوند همچنان ادامه دارد.

گزارش اعلام مفقودی دو نفر در ضلع غربی قله دماوند، به مرکز هماهنگی و پشتیبانی استان سمنان گزارش شد. طبق این گزارش، روز چهارشنبه ٢٤ مردادماه سه نفر از کوهنوردان استان سمنان، به نام‌های آقای عرب، آقای مقدم و خانم رضایی وارد منطقه شده و روز پنجشنبه ٢٥ مردادماه، به سمت پناهگاه ضلع غربی قله دماوند حرکت می‌کنند. روز پنجشنبه در پناهگاه استراحت می‌کنند و سپس صبح جمعه، ٢٦ مردادماه، برنامه‌ریزی حرکت به سمت قله را داشتند که آقای مقدم ۲۷ ساله و خانم رضایی ۳۵ ساله به سمت قله شروع به حرکت می‌کنند. آقای عرب به دلیل ارتفاع‌زدگی و تحلیل بدنی به صعود ادامه نمی‌دهد و در پناهگاه می‌ماند و پس از آن هیچ خبری از این دو کوهنورد گزارش نمی‌شود چراکه تلفن همراه ‌شان هم خاموش بوده است.

پس از اعلام مفقودی دو کوهنورد، امدادگران جمعیت هلال‎احمر در عملیاتی ضلع‌های جنوبی، شمالی و شمال شرقی را بررسی می‎کنند. عکس‎های کوهنوردان مفقودی به دیگر کوهنوردان ارسال می‏ شود و یک تیم واکنش سریع برای پشتیبانی عملیات، ساعت یک بامداد به پایگاه امداد کوهستان رینه اعزام می‌شود. درخواست بالگرد برای تسریع در عملیات جست‎وجو داده می‎شود، اما شرایط بد جوی، امکان بلند شدن بالگرد را امکان‌پذیر نمی‌کند. به دامداران منطقه گزارش می‏شود تا درصورت پیدا کردن دو کوهنورد، به واحد امداد و نجات گزارش دهند.

ادامه عملیات جست‌‎وجو با ردیابی گوشی همراه مفقودان ادامه پیدا می‎کند که به دلیل خاموش بودن موبایل یا دکل‌های BTS امکان ردیابی وجود ندارد. ساعت ١٤ و ٤٦ دقیقه روز یکشنبه، ٢٨ مردادماه، خانم رضایی با گوشی چوپانی در یال داغ و در ارتفاعات ۳۴۰۰ متری تماس می‌گیرد و اعلام می‌کند که از یخچال داغ سقوط کرده‌اند و آقای مقدم کمی‌بالاتر از او است. بلافاصله با برقراری ارتباط رادیویی به تیمی‌که در ارتفاع ۴۰۰۰ متری، مسیر غربی به شمال غرب در حال جست‌وجو بودند، اطلاع داده می‎شود. آن‎ها خود را در کمترین زمان، به محل حادثه می‌رسانند‌ و با همکاری دامداران منطقه، دو مصدوم را به مراکز درمانی، انتقال می‌دهند.

مصدومان توسط تیم‌های هلال‌احمر و اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل می‎شوند. مصدومان اطلاع می‌‎دهند که ۲ نفر دیگر به نام‌های امیر صفری و خانم سارینا سلیمانی در ارتفاع۴۳۰۰ متر، به بالای ضلع شمال غرب در یال داغ با هم بودند که در چالش‌های مسیر از هم جدا شدند. پس از آن، عملیات جست‏وجو برای پیدا کردن دو مفقودی دیگر ادامه پیدا می‌کند.  با پیوستن یک تیم از شهرستان آمل به تیم رینه صبح روز دوشنبه ۲۹ مرداد، عملیات جست ‎وجو در ضلع غربی و شمال غربی شروع می‏ شود. سه تیم امدادی، از ارتفاع ٣٤٠٠ متر تا ٥ هزار متر، از یال داغ تا یخچال سیوله جست‌وجو می‌کنند. ساعت ١٨ و ٣٠ دقیقه، خانم سلیمانی توسط یکی از تیم‌های کوهنوردی در ضلع شمالی و در ارتفاع ٤ هزار متری پیدا می‌شود.  اما پس از ۹ روز جست‌وجو و تلاش شبانه روزی نجاتگران، نیروهای مردمی و دولتی تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است و امیر صفری، کوهنورد گمشده، همچنان مفقود است.


آخرین خبر سمنان در اینستاگرام :
https://instagram.com/semnan_today