نماد آخرین خبر

۳۰۰ تن کود غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد امحا شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۳۰۰ تن کود غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد امحا شد

ایرنا/ مدیر شرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۳۰۰ تن نهاده کشاورزی کود غیرمجاز که به صورت قاچاق وارد بازار استان شده بود کشف و امحا شده است.

علی لاهوتی، مدیر شرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این میزان کود قاچاق پس از کشف در بازار طی چندین مرحله،ارزیابی از سوی کارشناسان و تشخیص غیرمجاز بودن و اخذ مجوز از مراجع مرتبط در ۲ شهرستان کهگیلویه وبویراحمد امحا شدند.

مدیر شرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استفاده از کودهای غیرمجاز افزون بر اینکه کمکی به بهبود کمی و کیفی گیاه نمی کند به خاک هم آسیب می زند تاکید کرد: با سودجویان توزیع کودهای غیرمجاز در استان برخورد می شود.

وی با بیان اینکه سودجویان در اقدامی ماهرانه کودهای قاچاق را در کیسه های مربوط به شرکت پشتیبانی جهاد کشاورزی جاسازی کرده بودند تصریح کرد: پس از ارزیابی محصولات کشف شده از سوی کارشناسان مشخص شد که این محصولات قاچاق و بی کیفیت است.

لاهوتی همچنین از تشکیل ۶ پرونده برای سودجویان بازار سیاه نهاده کشاورزی کود در نقاط مختلف کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.

مدیر شرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شرکت خدماتی حمایتی جهاد کشاورزی به همراه پلیس اقتصادی با توزیع کنندگان غیر مجاز براساس قانون برخورد می کند.

لاهوتی تاکید کرد:سودجویان بازار سیاه نهاده های کشاورزی کود افزون بر توقیف محصولات طبق قانون جریمه می شوند.

وی از بهره برداران حوزه کشاورزی خواست نهاده کشاورزی کود را تنها از فروشندگان مجاز و کارگزاری های مورد تایید شرکت پشتیانی نهاده های کشاورزی خریداری کنند تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنند.

آخرین خبر کهگیلویه و بویراحمد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yasuj_today