نماد آخرین خبر

صادرات ۸۲ میلیون دلار کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری

منبع
ايرنا
بروزرسانی
صادرات ۸۲ میلیون دلار کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری

ایرنا/ سرپرست گمرک چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند صادرات کالا از کمرگ گفت: صادرات کالا از گمرک استان در پنج ماهه نخست سال‌جاری ۸۲ میلیون دلار ثبت شد که این میزان صادرات از لحاظ وزنی افزون‌بر ۱۷۵ میلیون کیلوگرم است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد و از نظر ارزش ۵۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مظاهر ربیعی، سرپرست گمرک چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این در حالی است که صادرات کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۹۴ درصد و از نظر وزن ۱۳۲ درصد رشد داشت.

وی میزان واردات کالا به استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون را افزون‌بر ۲۹ میلیون و ۶۴۶ کیلوگرم با ارزش ۴۳ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۲۲ دلار اعلام و تصریح کرد: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی یک‌هزار و ۲۰۰ درصد و از نظر ارزش ۳۶۰ درصد رشد دارد.

ربیعی یادآور شد: این در حالی است که واردات چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۲ از لحاظ ارزش ۲۰۵ درصد و از نظر وزن ۱۹۸ درصد افزایش دارد.

سرپرست گمرک چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: صادرات بادام استان در پنج ماهه نخست سال‌جاری از لحاظ وزنی ۶۷ درصد و از نظر ارزش ۹۳ درصد و خوراک آبزیان از لحاظ وزنی ۷۲۸ درصد و از نظر ارزش ۷۵۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی بیشترین تولیدات صادراتی استان را شامل انواع بادام، خوراک آبزیان، میلگرد، لوازم خانگی، موکت و کود اوره به کشورهای ترکیه، عراق، هندوستان، ارمنستان، افغانستان، گرجستان، سوریه، پاکستان، افغانستان، میانمار، لبنان و سومالی دانست و گفت: تجهیزات خط تولید و مواد اولیه صنعتی بیشترین کالاهای وارداتی به این استان است.

ربیعی تاکید کرد: براساس قانون مهلت نگهداری کالاها در گمرک تا پنج ماه است و پس از آن به‌عنوان کالاهای متروکه محسوب می‌شود.

آخرین خبر چهارمحال و بختیاری در اینستاگرام :
https://instagram.com/Shahrekordtoday