نماد آخرین خبر

تأمین ۴۲۷ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن خراسان شمالی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تأمین ۴۲۷ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن خراسان شمالی

ایرنا/ مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۴۲۷ هکتار زمین برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن با کاربری مسکونی در شهرهای مختلف استان تامین شد.

سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین عملیات اجرایی ۱۱ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در زمین های دولتی آغاز شده و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: ۸۳ هزار و ۱۰۴ خانوار تاکنون در طرح نهضت ملی استان ثبت نام کردند و از این تعداد ۳۷ هزار و ۷۴۲ خانوار واجد شرایط قانونی تشخیص داده شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، سرفصل خودمالکی طرح های مسکن روستایی و بافت ناکارآمد شهری با ۳۳ هزار و ۶۶۵ واحد مسکونی در دست اجرا است و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تاکید کرد: اخذ تسهیلات بانکی چالش اصلی طرح های نهضت ملی مسکن است و با سیاست های انقباضی که بانک های عامل در پیش گرفته اند بسیاری از این طرح ها راکد مانده اند.

کم کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

میرکریمی عنوان کرد: طرح یک هزار و ۱۲۰ واحدی ولیعصر(عج) در شهرک فرهنگیان پس از اینکه کارگزار طرح خارج شد و تحت اختیار این اداره کل قرار گرفت ۲ سازنده برای آن انتخاب و طرح در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان تاکنون همکاری خوبی داشتند و به صورت متوسط هر متقاضی باید ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آورده داشته باشد و قالب متقاضیان آورده را تامین کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهارکرد: تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن پرداخت نشده و بانک های عامل از پرداخت آن شانه خالی می کنند.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today