نماد آخرین خبر

ساخت نخستین سالن تخصصی سینمای کودک در آمل آغاز شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ساخت نخستین سالن تخصصی سینمای کودک در آمل آغاز شد

ایسنا/ ساخت نخستین سالن تخصصی سینمای کودک شهرستان آمل در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان آغاز شد.

به‌مناسبت هفته دولت امروز (ششم شهریور ماه) در آیین شروع ساخت سالن تخصصی سینمای کودک آمل، قاسم عزیززاده گرجی معاون سیاسی استاندار مازندران، زارعی فرماندار ویژه شهرستان آمل، امیرسرتیپ خلبان جمشید فرقدان از افسران هوانیروز و جمعی از مدیران شهری حضور داشتند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان آمل گفت: ساخت این سینما کودک در زمینی به مساحت ۲۲۷ مترمربع با زیربنای ۴۵۴ مترمربع در محوطه کانون پرورش فکری کودکان آمل در دو طبقه، در مدت یک سال ساخته می‌شود.

شکارا فرقدان با اشاره به اینکه پیمانکار این مجموعه انتخاب و شرایط لازم برای شروع کار فراهم شده است، بیان کرد: برای اجرای این طرح در حوزه کودک و نوجوان در شهرستان آمل حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه اختصاص داده شده است.

وی به جانمایی طبقات این مجموعه اشاره کرد و گفت: طبقه همکف این مجموعه به سه کارگاه هنری و فرهنگی اختصاص دارد و در طبقه اول، کارگاه‌های هنری و اتاق‌های بازی و در طبقه دوم سالن تخصصی سینمای کودک است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمل ظرفیت سالن تخصصی سینمای کودک این مجموعه را حدود ۸۰ صندلی دانست و افزود: سالن‌های تخصصی کودک در کشور تاکنون در تهران راه‌اندازی شده‌اند و در مراکز استان‌ها هنوز فراگیر نشده‌اند؛ اما این شرایط برای نخستین‌بار در شهرستان آمل فراهم شده است.

ساخت نخستین سالن تخصصی سینمای کودک در آمل آغاز شد

فرقدان اضافه کرد: از ویژگی‌های سالن‌های اختصاصی کودک می‌توان به طراحی اختصاصی صندلی‌ها اشاره کرد که کودک می‌تواند همراه با اسباب‌بازی‌های خود روی صندلی‌ مناسب به تماشای فیلم‌های ویژه خود بنشیند. این سالن از لحاظ رنگ‌بندی، نور، تصویر و صدا برای استفاده هرچه جذاب‌تر کودکان از فیلم‌ها طراحی می‌شوند و همه قابلیت‌های سینمایی اعم از صدا و تصویر سینمایی دو بعدی و سه بعدی را دارند و از برترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره خواهند برد.

آخرین خبر مازندران در اینستاگرام :
https://instagram.com/mazandaran_today