نماد آخرین خبر

۱۳ طرح عمران روستایی بنیاد مسکن در استان اردبیل بهره‌برداری شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۱۳ طرح عمران روستایی بنیاد مسکن در استان اردبیل بهره‌برداری شد

ایرنا/ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اعلام کرد: ۱۳ طرح عمران روستایی شامل اجرای طرح هادی و آسفالت معابر و احداث سیل بند در روستاهای مختلف این استان طی شهریورماه به بهره برداری رسید.

حامد کیخسروی روز دوشنبه افتتاح پنج طرح هادی در روستاهای شهرستان سرعین، ۲ طرح هادی در شهرستان نیر، ۲ طرح هادی در شهرستان مشکین شهر، یک طرح در شهرستان خلخال، یک طرح در شهرستان پارس آباد و ۲ طرح در شهرستان کوثر را از جمله طرح های بهره‌برداری شده بنیاد مسکن استان اردبیل ذکر کرد.
وی بیان کرد: برای اجرای طرح هادی پنج روستای شهرستان سرعین بالغ بر ۱۸۲ میلیارد ریال هزینه شده است.
وی عمران و آبادانی روستاها را یکی از دغدغه های اساسی در جهت توسعه پایدار کشور دانست و گفت: در این راستا افزایش و ارتقای مشارکت مردمی در روستاها امری بدیهی است چرا که هیچ برنامه اجرایی و پروژه عمرانی بدون حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم نمی تواند به اهداف خود برسد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل، طرح هادی روستاهای تازه قشلاق و حاجی محمود شهرستان نیر با صرف بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اعتبار را از جمله دیگر طرح های افتتاح شده بنیاد مسکن در استان اردبیل ذکر کرد و افزود: عمران و آبادانی روستاهای شهرستان نیر با همت بنیاد مسکن سرعت گرفته است.
وی همچنین با اشاره به آسفالت ریزی و تسهیل عبور و مرور در روستاهای قره قیه و ارباب کندی شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: زیرسازی و آسفالت معابر روستای قرقیه و ارباب کندی که از نیازهای اساسی مردم منطقه بود که با صرف ۲۵ میلیارد ریال اعتبار توسط بنیاد مسکن انجام شد.


کیخسروی همچنین از صدور و تحویل ۱۷۰ جلد سند مالکیت واحدهای مسکونی در روستای قره قیه و ۲۷۵ جلد سند در روستای ارباب کندی خبر داد و اضافه کرد: در روستای قره قیه ۱۰۸ واحد مسکونی و در روستای ارباب کندی نیز ۱۰۰ واحد مسکونی با تسهیلات ارائه شده توسط بنیاد مسکن، مقاوم سازی شده است.
وی صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را اقدامی موثر در تثبیت مالکیت روستاییان ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با ادامه این روند و عملکرد مضاعف اداره ثبت و بنیاد مسکن، شاهد ارتقای توسعه پایدار روستایی و همچنین کمک به رونق اقتصادی روستاییان شویم.
وی صدور سند مالکیت واحدهای مسکونی روستایی را علاوه بر ساماندهی نظام کالبدی فضایی و مالکیت اراضی در بافت داخلی روستاهای استان، موجب تثبیت جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنها دانست و بیان کرد: روستاییان به عنوان نیروی مولد در اقتصاد جامعه باید در محل کار و تولید خود ساکن شوند.


آخرین خبر اردبیل در اینستاگرام :
https://instagram.com/ardabil__today