نماد آخرین خبر

حفاری ۲۰۰ کیلومتر اتصال به فیبرنوری در بجنورد هدف‌گذاری شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حفاری ۲۰۰ کیلومتر اتصال به فیبرنوری در بجنورد هدف‌گذاری شد

ایرنا/ رئیس اداره شبکه دسترسی مخابرات خراسان شمالی گفت: حفاری ۲۰۰ کیلومتر برای اتصال به شبکه فیبرنوری در بجنورد هدف‌گذاری شد و و شهرداری باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

رامین مرادی، رئیس اداره شبکه دسترسی مخابرات خراسان شمالی روز دوشنبه اظهار کرد: طرح شهر هوشمند در شهرهای دیگر استان به شدت دنبال می شود و در شیروان ۱۲۰ کیلومتر حفاری فیبر نوری انجام شد این در حالی است که در بجنورد مرکز استان اجرایی نشده است.
وی ضمن تاکید بر تعامل بیشتر شهرداری افزود: مرکز استان با مشکلات زیادی دیت و پنجه نرم می کند و ضرورت دارد تا شهرداری قضاوت را کنار گذاشته و با تمام مدیران ارشد استان پشت میز سیاست‌گذاری بنشیند.
رییس اداره شبکه دسترسی مخابرات خراسان شمالی ادامه داد: شهرداری در کنار اجرای طرح فیبر نوری و خدمات ارتباطی باید کنار مخابرات باشد و سیاست گذاری کند نه اینکه رقیب ما باشد.
وی تاکید کرد: اجرای طرح های فیبر نوری و خانه دار شدن مردم از اولویت های دولت سیزدهم بود و این مهم در پیشانی دولت قرار داشت بنابراین باید در این زمینه همکاری بیشتری بین دستگاه های ذیربط باشد.
مرادی در خصوص بدهی شهرداری بجنورد به مخابرات نیز گفت: شهرداری بابت سه فقره قطع کریدور مخابرات شرق کشور ۶۰ میلیارد ریال به مخابرات بدهی دارد چرا که بدون مجوز و استعلام این کریدور را قطع کرده است.
ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.
خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.
 
  
  

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today