نماد آخرین خبر

نشت‌یابی ۵۹ درصد از خطوط گازی خراسان شمالی

منبع
فارس
بروزرسانی
نشت‌یابی ۵۹ درصد از خطوط گازی خراسان شمالی

فارس/ مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی از نشت‌یابی ۵۵۳۴ کیلومتر شبکه گاز و ۱۱۸ هزار و ۸۶۰ انشعاب گاز، معادل ۵۹ درصد خطوط گازی در استان در شش‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.

سید محمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی اظهار کرد: عملیات نشت‌یابی خطوط توزیع و تغذیه به‌منظور صیانت از دارایی‌های ملی و افزایش پایداری جریان گاز انجام می‌پذیرد که در نیمه اول سال جاری نشت‌یابی بیش از ۵۵۰۰ کیلومتر از خطوط گاز این استان صورت‌گرفته است.

وی با اشاره به اهداف این برنامه، گفت: پیشگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه و افزایش ضریب ایمنی تأسیسات از جمله اهداف اصلی این اقدامات است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی افزود: شرکت گاز استان خراسان شمالی با تدوین برنامه‌های مدون و دقیق، همواره در تلاش است تا از نشتی‌های احتمالی پیشگیری کرده و با رفع آنها، خدمات بدون حادثه و بهینه را به مشترکین ارائه دهد. این اقدامات نقش مهمی در جلوگیری از هدررفت منابع انرژی ایفا می‌کند.

هاشمی ادامه داد: این نشت‌یابی‌ها در شهرستان‌های فاروج، شیروان، بجنورد و راز و جرگلان انجام شده و این میزان معادل ۵۹ درصد از مجموع خطوط گاز استان است.وی بیان داشت: علاوه بر این، در بازه زمانی مذکور، تعداد ۱۱۸ هزار و ۸۶۰ انشعاب شهری و روستایی نیز مورد نشت‌یابی قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: این اقدامات بر اساس برنامه‌ای مدون و به‌صورت برخط پایش می‌شود تا ضمن حفظ ایمنی تأسیسات، پایداری و بهره‌وری شبکه گازرسانی به بهترین شکل ممکن حفظ گردد.

وی تأکید کرد: تکمیل گازرسانی در سطح استان و تغییر رویکرد شرکت گاز خراسان شمالی از فاز مهندسی به بهره‌برداری، ما را بر آن داشته است تا ایمنی و نگهداشت شبکه گازرسانی را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today