برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افزایش ابتلای کودکان و جوانان در جهش جدید کروناویروس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
افزایش ابتلای کودکان و جوانان در جهش جدید کروناویروس

ايسنا/ رئيس نظام پزشکي خوزستان با بيان اينکه بنا به نظر اپيدميولوژيست‌ها، کروناويروس جهش پيدا کرده است، گفت: سرايت ويروس افزايش پيدا کرده است و کودکان و جوانان بيشتر درگير ويروس جديد خواهند شد يعني ابتلاي اطفال و نوجوانان بيشتر خواهد شد.

بيژن کيخايي، رئيس نظام پزشکي خوزستان در اين باره اظهار کرد: نگاه به جامعه پزشکي از برون و درون است؛ در نگاه از برون، جامعه پزشکي را قشري مرفه، بي‌درد، جاه‌طلب و عافيت‌طلب مي‌دانند که تنها به بيمار از نظر مالي نگاه مي‌کند اما کساني که با جامعه پزشکي آشنا هستند، پزشکان را افراد دردمندي مي‌دانند که شبانه‌روز به فکر بيمار هستند؛ عمده پزشکان از اين گروه هستند. جامعه پزشکي در جنگ، سيل، کرونا و ... در ميدان بوده و هست.
وي افزود: در اين مدت، تمام کادر پزشکي يک تيم بودند که شبانه‌روز تلاش کردند. البته پرستاران نيز زحمات زيادي کشيدند و بار کار بر دوش آن‌ها بوده است.
کيخايي بيان کرد: موفقيت در اپيدميولوژي‌هاي ويروسي با مشارکت فعال مردمي حاصل مي‌شود و فروکش کرونا در روزهاي اخير با همکاري مردم حاصل شده است.
رئيس نظام پزشکي خوزستان ادامه داد: طبق گفته اپيدميولوژيست‌ها، ويروس کرونا دچار جهش شده و جهش‌هاي متعددي در اين ويروس رخ داده است. در اين جهش‌ها، سرايت ويروس افزايش پيدا کرده است و کودکان و جوانان بيشتر درگير ويروس جديد خواهند شد يعني ابتلاي اطفال و نوجوانان بيشتر خواهد شد. اين گروه، حلقه واسط براي ابتلاي پدربزرگان و مادربزرگان هستند. بسياري از کودکان هم دچار عارضه و مرگ و مير شده‌اند.
کيخايي در خصوص روند شيوع بيماري تصريح کرد: هر آن ممکن است دوباره دچار پيک شويم و اين در حالي است که جامعه پزشکي فرسوده و خسته شده‌اند؛ پس مردم بايد رعايت کنند.
وي افزود: در خوزستان به وضعيتي رسيده بوديم که روزانه يک هزار و ۷۵۰ بيمار در بيمارستان‌هاي استان بستري مي‌شدند اما اکنون اين رقم به کمتر از ۴۰ مورد بستري رسيده است.
رئيس نظام پزشکي خوزستان بيان کرد: پزشکان و پرستاران خسته شده‌اند و اگر با پيک دوم بيماري مواجه شويم، حجم ورود بيماران به بيمارستان زياد و کار از ظرفيت کادر درماني بيشتر مي‌شود و مرگ و مير نيز افزايش مي‌يابد.
اين متخصص کودکان و فوق تخصص خون گفت: علائم بيماري کوويد - ۱۹ در کودکان با افراد بالغ متفاوت است. ممکن است کودکان مبتلا به اين بيماري با اسهال و استفراغ يا ضايعات پوستي مراجعه کنند. ضايعات ريوي عمدتا در افراد بالغ مشاهده مي‌شود و ممکن است در کودکان ديده نشود. همچنين ممکن است کودکان بدون علامت باشند و حلقه ناقل باشند.
کيخايي با بيان اينکه در صورت فراهم بودن شرايط بايد فعاليت مدارس مجازي باشد، اظهار کرد: زماني که در اپيدمي قرار داريم، وقتي که يک شهر قرمز مي‌شود يعني کل خوزستان قرمز است؛ نمي‌شود بين شهرها ديوار کشيد. در اپيدمي‌ها اولين جايي که بررسي مي‌شود تجمعات، سربازخانه‌ها و مدارس است.
وي افزود: در حال حاضر ما در دانشگاه کلاس‌ها را به صورت کنفرانس مجازي برگزار مي‌کنيم و محتوا را در اختيار دانشجويان قرار مي‌دهيم. هفته‌اي يک بار نيز به صورت اينترنتي رفع اشکال مي‌شود.
رئيس نظام پزشکي خوزستان گفت: وضعيت شکننده است و مردم نبايد خوشحالي کنند و فکر کنند کرونا رفته است. بابت بازگشايي مدارس و برگزاري حضوري کلاس‌هاي درس نگران هستيم و در ادامه آن، طغيان بيماري و تعطيلي.
کيخايي با تاکيد بر لزوم ادامه رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي، بيان کرد: در مسير بودم که مشاهده کردم در هيات‌هاي عزاداري ازدحام مردم وجود دارد و مردم در فاصله نزديک و بدون ماسک حضور دارند. اين نگراني وجود دارد که در پايان محرم دچار پيک بعدي بيماري شويم.
وي که در يک برنامه تلويزيوني صحبت مي‌کرد، افزود: زماني که در خيابان به مردم نگاه مي‌کنيم مي‌بينيم که شايد ۲۰ تا ۳۰ درصد مردم از ماسک استفاده کرده‌اند. با اعلام بهتر شدن وضعيت خوزستان، رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي کمتر شده است البته کمي هم مردم خسته شده‌اند.
 
  
  
 

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان خوزستان را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر خوزستان در تلگرام :

https://t.me/joinchat/AAAAAEK8vo4vXBkjfYhOqg
آخرين خبر خوزستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today