نماد آخرین خبر

دما در ۷ شهر استان بوشهر از ۴۰ درجه عبور کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دما در ۷ شهر استان بوشهر از ۴۰ درجه عبور کرد

ايرنا/ کارشناس اداره کل هواشناسي استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با تداوم روند افزايشي دما، گرماي هوا در هفت شهر اين استان به فراتر از ۴۰ درجه سانتيگراد رسيد.

پيام مساعدي، کارشناس اداره کل هواشناسي استان بوشهر ابراز کرد: در اين مدت شهرهاي برازجان و خورموج دماي ۴۵ درجه، اهرم دماي ۴۴ درجه و کنگان و عسلويه دماي ۴۲ درجه را تجربه کردند.
وي بيان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دما در بندر دير به ۴۳، خارگ به ۴۱ و در جم و ديلم نيز به ۴۰ درجه سانتيگراد رسيد.
مساعدي افزود: در اين مدت جم با ۲۴.۵ درجه کمترين ميزان دما را داشت و اين شهر همچنين در طول اين مدت ۱۵ دماي متفاوت(۲۴.۵ تا ۴۰درجه) را به خود اختصاص داد.
وي ادامه داد: بررسي نقشه هاي هواشناسي نشان دهنده آرامش نسبي جو و دريا در اغلب ساعت‌ها از وقت امروز و روزهاي آينده است.
کارشناس اداره کل هواشناسي استان بوشهر گفت: بنابراين طي اين مدت غبار محلي، گاهي وزش ملايم باد و در برخي نقاط نيز مه صبحگاهي از پديده هاي غالب در سطح استان خواهد بود.
وي اظهار کرد: همچنين امروز در ساعت‌هايي از عصر و شب در ارتفاعات شرقي و شمالي استان، رشد ابر و احتمال وقوع ناپايداري هاي موقت جوي به‌صورت وزش تندباد لحظه‌اي، رعد و برق و رگبار خفيف و پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.
مساعدي گفت: در ۲۴ ساعت آينده آسمان استان بوشهر صاف تا کمي ابري و در برخي نقاط در طول روز گاهي همراه با غبار محلي، طي صبحگاه در برخي نقاط مه صبحگاهي و در ساعت‌هايي از بعد از ظهر و شب در ارتفاعات شرقي و جنوبي استان همراه با افزايش ابر با احتمال وقوع ناپايداري موقت جوي پيش بيني مي‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسي استان بوشهر گفت: در اين مدت جهت وزش باد متغير به طور غالب جنوب غربي تا جنوب شرقي گاهي شمال شرقي با سرعت هشت تا ۲۸ گاهي تا ۳۴ کيلومتر در ساعت و در ارتفاعات شرقي و شمالي طي ساعت‌هايي از بعد از ظهر و شب گاهي بيش از ۴۰ کيلومتر در ساعت پيش بيني شده است.
وي ادامه داد: در اين مدت ارتفاع موج دريا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ سانتيمتر  پيش بيني مي‌شود.
مساعدي افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دريا ساعت ۰۶:۰۶ بامداد، جزر دريا ساعت ۱۳:۴۹ و مد دوم ساعت ۱۹:۵۷ خواهد بود.

همراهان عزيز ، آخرين اخبار استان بوشهر را به صورت لحظه اي و فراجناحي در بسترهاي زير دنبال کنيد :
آخرين خبر بوشهر در تلگرام :
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEHJKD2HnzcSyWPDmw
آخرين خبر بوشهر در اينستاگرام :
https://ihttps://instagram.com/bushehr_tooday