برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۲۹۰ سیستان‌وبلوچستانی در شبانه‌روز گذشته به کرونا مبتلا شدند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
۲۹۰ سیستان‌وبلوچستانی در شبانه‌روز گذشته به کرونا مبتلا شدند

باشگاه خبرنگاران/ رييس دانشگاه علوم پزشکي زاهدان گفت: با مثبت شدن تست کرونا ۲۹۰ نفر از مردم سيستان‌وبلوچستان در شبانه روز گذشته شمار مبتلايان به اين بيماري در استان به ۱۸ هزار و ۷۴۸ نفر رسيد.

سيدمحمد هاشمي‌شهري، رييس دانشگاه علوم پزشکي زاهدان اظهار کرد: هم اينک ۲۶۳ بيمار با علائم حاد تنفسي در بيمارستان هاي استان بستري هستند که شامل افراد مثبت قطعي کرونا، مشکوک به کرونا و ساير عفونت ها و بيماري هاي تنفسي است که بر اساس نتايج آزمايشگاهي ابتلاي ۱۴۵ نفر از آنان به بيماري کرونا قطعي است.
وي ادامه داد: از زمان شروع بحران کرونا در سيستان‌وبلوچستان بيشترين آمار روزانه ابتلا ۲۷۰ مورد بوده است که در موج نخست همه گيري کرونا و در تابستان امسال به ثبت رسيده است؛ اما در شبانه روز گذشته نتايج آزمايشگاهي بيش از ۲۹۰ نفر از هم استاني ها به اين بيماري مبتلا شده اند و بدين ترتيب مجموع آمار مبتلايان در استان از ابتداي بحران تاکنون به ۱۸ هزار و ۷۴۸ نفر رسيد.
رييس دانشگاه علوم پزشکي زاهدان افزود: هشت نفر از بيماران بستري در بخش هاي مراقبت ويژه با وجود دريافت خدمات و مراقبت هاي تخصصي در ۲۴ ساعت گذشته فوت کردند که مجموع آمار فوت مثبت آزمايشگاهي کرونا در استان به ۷۸۶ نفر رسيد.
هاشمي تاکيد کرد: براي کنترل روند همه گيري و ممانعت از ورود استان به مرحله قرمز بايد پنج اقدام اساسي شامل استفاده مداوم از ماسک، رعايت فاصله حداقل يک و نيم متر با ديگران، شستشوي مرتب دست ها، مراجعه به موقع افراد علامت دار به مراکز غربالگري سرپايي و رعايت اصل جداسازي افراد مبتلا از ديگر اعضاي خانواده و جامعه به صورت همزمان انجام شود.

آخرين خبر سيستان و بلوچستان در اينستاگرام :
https://instagram.com/zahedan_today