برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حضور دانش آموزان در مدارس البرز اجباری نیست

منبع
ايرنا
بروزرسانی
حضور دانش آموزان در مدارس البرز اجباری نیست

ايرنا/ مديرکل آموزش و پرورش البرز گفت: با توجه به اينکه مدارس از اول بهمن ماه بازگشايي شده اما حضور دانش آموزان در کلاس هاي درس اجباري نيست.

سالار قاسمي، مديرکل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد مديريت کرونا شهرستان هاي نظرآباد، فرديس و طالقان در وضعيت آبي و کرج، ساوجبلاغ و اشتهارد در وضعيت زرد قرار دارند.
وي خاطرنشان کرد: در مناطق آبي همه دوره هاي تحصيلي بارعايت پروتکل هاي بهداشتي کلاس ها داير است که در مدارس زير۵۰ نفر به صورت حضور ي و در بالاي ۵۰ نفر فقط پايه‌هاي اول و دوم ابتدايي حضور مي يابند.
همچنين دروس کارگاهي، مهارت آموزي و شايستگيهاي فني و حرفه اي هنرستان‌ها به صورت حضوري تشکيل مي شود و ساير پايه‌ها غيرحضوري است.
در مناطق زرد فقط پايه هاي اول و دوم ابتدايي و دروس کارگاهي، مهارت آموزي و شايستگي هاي فني حرفه اي هنرستان ها چه در مدارس زير ۵۰ نفر و چه در مدارس بالاي ۵۰ نفر به صورت حضوري و ساير پايه‌ها و دوره هاي تحصيلي همچنان به صورت غيرحضوري تشکيل مي‌شود.
وي تصريح کرد: اولويت آموزش حضوري باهدف تقويت روند ياددهي ويادگيري به دانش آموزان به ويژه در دوره اول و دوم ابتدايي است.
قاسمي اضافه کرد: رعايت کامل دستورالعمل‌هاي بهداشتي درآموزش حضوري الزامي است وخانواده ها اطمينان داشته باشند که رفع دغدغه ونگراني آن‌ها اولويت اول اين طرح است.
وي يادآور شد: از امروز کلاس هاي درس حضوري دانش آموزان حداکثر با ظرفيت ۱۰ نقر درالبرز طبق زمان تعيين شده از سوي شوراي مدارس استان تشکيل و روند کلاس هاي درس مجازي نيز همچنان ادامه دارد.
مديرکل آموزش و پرورش البرز تحکيم پيوند دانش آموز با مدرسه را دراين وضعيت کرونايي البته با رعايت کامل پروتکل هاي بهداشتي مهم دانست و عنوان کرد: روند برگزاري کلاس هاي درسي با شوراي مدرسه است و والدين مي توانند نحوه حضوردانش آموزان را درمدارس البرزمديريت کنند.
قاسمي ادامه داد: بازگشايي مدارس با هدف برخورداري دانش آموزان ازخدمات آموزشي و تربيتي به‌صورت حضوري در دستور کاري قرار گرفت تا دانش‌آموزان در فرآيند يادگيري با مشکل روبرو نشوند.
وي اظهار داشت: نحوه استفاده صحيح از ماسک، رعايت فاصله گذاري اجتماعي و مواد ضدعفوني شخصي و نقش مهم خودمراقبتي در پيشگيري از بيماري‌ها از جمله ويروس کرونا بار ديگر به دانش آموزان در مدارس البرز آموزش داده مي شود.
قاسمي تاکيد کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس اختياري است اما به خصوص والدين دانش‌آموزان پايه اول و دوم اجازه دهند تا فرزندانشان براساس زمان برنامه‌ريزي شده در کلاس درس حضوري به منظور تثبيت خواندن و نوشتن حاضر شوند.

آخرين خبر البرز در اينستاگرام :
https://instagram.com/alborztoday