برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ابراز نگرانی علوم‌پزشکی همدان از افزایش کرونا در تعطیلات پایان سال

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
ابراز نگرانی علوم‌پزشکی همدان از افزایش کرونا در تعطیلات پایان سال

باشگاه خبرنگاران/ رئيس دانشگاه علوم پزشکي همدان از افزايش شمار مبتلايان به کرونا در تعطيلات پيش رو به ويژه پنجشنبه و جمعه پايان سال و نوروز ۱۴۰۰ ابراز نگراني کرد.

رشيد حيدري مقدم، رئيس دانشگاه علوم پزشکي همدان در اين باره اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در ماه پاياني سال شاهد افزايش پرشمار مردم در بازار هستيم که درخواست مي شود نسبت به کنترل بازار اقدام شود.
وي اضافه کرد: يکي از مقاصد مسافرتي ساکنان خوزستان که اين روزها وضعيت کرونا در اين استان مناسب نيست، استان همدان است چرا که ساکنان اين ۲ استان ارتباط بيشتري با يکديگر دارند.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي همدان ادامه داد: با توجه به نزديک شدن به تعطيلات آخر سال و مراجعه شهروندان به باغ بهشت در پنجشنبه و جمعه پايان سال براي زيارت اهل قبور، درخواست مي شود محدوديت هاي جدي اعمال شود.
حيدري مقدم احتمال داد با توجه به اعمال محدوديت ورود به استان هاي داراي وضعيت قرمز کرونايي ورود گردشگران به همدان در نوروز ۱۴۰۰ تا سه برابر افزايش يابد بنابراين از متوليان امر خواست از هم اينک در اين باره چاره اي بيانديشند.
وي با بيان اينکه رعايت پروتکل هاي بهداشتي در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل با شيب ملايمي کاهش داشته است افزود: ميانگين رعايت بهداشت فردي در هفته گذشته ۸۲ درصد، استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان ۸۱ درصد، استفاده از ماسک توسط خدمات گيرندگان ۷۵ درصد و رعايت فاصله گذاري اجتماعي ۷۸ درصد بوده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي همدان بيان کرد: يک هفته گذشته ۲۴۶ واحد به علت رعايت نکردن توصيه هاي بهداشتي به مرجع قضايي معرفي و ۱۹ واحد با دستور مقام قضايي پلمب شدند.
حيدري مقدم ادامه داد: در حال حاضر شهرستان تويسرکان در وضعيت نارنجي سه شهرستان اسدآباد، فامنين و کبودراهنگ در وضعيت آبي و ۶ شهرستان ديگر استان همدان در وضعيت زرد کرونايي هستند.
وي اظهار داشت: شهرستان تويسرکان از ۱۸ تا ۲۴ بهمن ۴۲ بيمار بستري و چهار فوتي داشته است و از ۲۴ تا سي ام بهمن ۱۸ بستري و يک فوتي داشته است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي همدان ادامه داد: ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان تويسرکان ۱۵ مورد بيمار بستري داشته ايم که چهار مورد آن مثبت و ۱۱ مورد مشکوک بوده است که اميد مي رود در هفته هاي پيش رو وضعيت تويسرکان از نارنجي به زرد و آبي تغيير يابد.
حيدري مقدم با بيان اينکه شاخص سرايت پذيري کرونا در همدان يک است اظهار داشت: بررسي وضعيت طغيان هاي صورت گرفته مويد اين است که ۶۵.۴ درصد مبتلايان به اين ويروس به علت شرکت در اجتماعات، ۳۱ درصد تماس درون خانگي و چهار درصد رعايت نکردن فاصله گذاري اجتماعي در محيط کاري است.
 
  
  

آخرين خبر همدان در اينستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today