برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افزایش ۱.۵ برابری شاخص اینترنت پهن باند سیار قم

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
افزایش ۱.۵ برابری شاخص اینترنت پهن باند سیار قم

باشگاه خبرنگاران/ مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات قم گفت: قم در شاخص ضريب نفوذ مشترکان اينترنت پهن باند سيار بعد از تهران با ۹۹.۵۳ درصد ۱.۵ برابر رشد داشته است.

جواد غلام پور مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات قم طي گزارشي وضعيت زيرساخت‌هاي ارتباطي درسطح استان امسال را تشريح و اظهار کرد: به رغم پتانسيل خوب قم و با توجه به توسعه فراگير زيرساخت‌هاي ارتباطي در سطح کشور و استان، در دولت تدبير و اميد قم با رشد ۱.۵ برابري توانسته ظرفيت پهن باند ورودي استان را از ۲۲۰ گيگابيت برثانيه در سال ۹۸ به ۳۶۰ گيگابيت برثانيه در سال ۹۹ برساند.
غلام پور با تاکيد بر اولويت وزارت ارتباطات به توسعه زيرساخت‌هاي ارتباطي بيان کرد: بر اساس گزارش سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، قم در شاخص ضريب نفوذ مشترکان پهن باند سيار با مقدار ۹۹.۵۳ درصد در رتبه دوم و در ضريب نفوذ مجموع اينترنت سيار و ثابت با مقدار ۱۱۳ درصد در رتبه چهارم کشوري قرار دارد.
مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات قم افزود: قم در زمينه پوشش جمعيتي با ضريب نفوذ ۹۹.۹۹ درصد رتبه نخست و ضريب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه نيز با مقدار ۱۵۳.۶۲ درصد در بين استان‌هاي برتر کشور قرار دارد.
غلام پور با اشاره به اينکه قم با يک ميليون و۳۹۱ هزار و۴۴۳ مشترک پهن باند سيار بعد از تهران دررتبه دوم کشوري قرار دارد گفت: اداره کل ارتباطات استان با ايجاد زيرساخت‌هاي ارتباطي مناسب موفق شده تاکنون پاسخگوي نياز‌هاي مراکز حوزوي، موسسه‌هاي علوم اسلامي، دانشگاهها، مراکز آموزش عالي، کسب و کار‌ها و مردم استان باشد.
مديرکل ارتباطات قم همچنين مجموع مشترکان فعال اپراتور‌هاي سيار استان را بيش از ۲ ميليون و ۱۴۷ هزار مشترک ذکر کرد و يادآورشد: اين به معناي آن است که برخي افراد در سطح استان از طريق چندين سيم کارت مختلف از خدمات تلفن همراه بهره مي‌گيرند.

آخرين خبر قم در اينستاگرام :
https://instagram.com/qomtoday