نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

پیش بینی قیمت دلار ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پیش بینی قیمت دلار ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

تجارت نیوز/ قیمت دلار در سومین روز هفته مسیر رفته روز یکشنبه را برگشت و در کریدور ششم معامله شد. این اسکناس در کریدور پنجم فقط یک روز دوام داشت. معامله‌گران فشار تقاضا را دلیل ریتم افزایشی قیمت دلار می‌دانند. 

قیمت دلار روز دوشنبه با افزایش ارزش بازگشایی شد. این اسکناس مسیر رفته روز یکشنبه را برگشت و در پله‌های ابتدایی کریدور ششم معامله شد.
معامله‌گران روند افزایشی قیمت دلار را متاثر از رشد تقاضا می‌دانند. آنها افزایش‌های ۵۰۰ تا دو تا سه هزار تومانی را روند نمی‌دانند و معتقدند بازارها همچنان انتظاری است.
برخی معامله‌گران افزایش‌های پلکانی دلار را شروع حرکت بزرگ اسکناس آمریکایی به سمت سقف قیمت توصیف می‌کنند. آنها معتقدند با نزدیکی به شهریور ریتم تقاضا صعودی می‌شود و همین موضوع یکی از اهرم‌های رشد قیمت دلار خواهد بود.
تحلیلگران بازار ارز کف کریدور ششم را منطقه حمایت فعلی قیمت دلار می‌دانند و نیمه کانال ابتدایی کریدور ششم را سقف مقاومت این اسکناس در نظر می‌گیرند.

پیش بینی قیمت دلار
روز دوشنبه اخباری مبنی بر اعلام آماده‌باش وزیر جنگ رژیم صهیونیستی منتشر شد. در این اخبار تاکید شد ایران آماده حمله گسترده به سرزمین‌های اشغالی شده است. از سوی دیگر نخست‌وزیر انگلیس، رئیس‌جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان روز دوشنبه بیانیه مشترکی درباره تحولات در منطقه غرب آسیا منتشر کردند. این سه کشور بدون اشاره به آتش‌افروزی‌ها و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در غزه و منطقه غرب آسیا، از «از ایران و متحدانش» خواستند از حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر می‌کند خودداری کنند.
به نظر می‌رسد این اخبار احتمال وقوع تنش در منطقه خاورمیانه را بالا برده و افزایش انتظارات تورمی روند تقاضا در بازار ارز را صعودی کرده است.
 
قیمت ارزهای مهم صعودی شد
قیمت درهم روز دوشنبه با رشد ۱۰۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۳۶۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر در سومین روز هفته در سطح ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومانی ایستاد و رشد ۴۵۰ تومانی داشت.
پوند انگلیس روی قیمت ۷۶ هزار و ۶۹۰ تومانی معامله شد و رشد ۵۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۵ هزار و ۶۷۰ تومانی ایستاد و افزایش ۵۰۰ تومانی پیدا کرد.
گفتنی است روز یکشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۸ هزار و ۷۳۳ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۴ هزار و ۷۰۹ تومانی عرضه شد و تغییر قیمت نداشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره