نماد آخرین خبر

پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

تجارت نیوز/  شاخص کل بورس، تنها چند روز پس از چهارمین سالگرد ریزش تاریخی تابستان 99، سنگر دو میلیون واحدی خود را از دست داد. این در حالی است که ارزش دلاری بازار نسبت به آن بازه زمانی کمتر از یک‌سوم شده است. سرنوشت بورس در چهارمین روز معاملاتی هفته چگونه رقم خواهد خورد.


در پایان معاملات روز دوشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 0.24 درصدی معادل چهار هزار و 721 واحد، مرز دو میلیونی را از دست و در سطح یک میلیون و 998 هزار و 653 واحدی قرار گرفت.
افت ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌‌‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی مشابه به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با افت 0.13 درصدی (معادل 847 واحد) در پله 633 هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام
تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم، ص.سهامی) را در روز دوشنبه، هزار و 720 میلیارد تومان نشان می‌داد. تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز دوشنبه را 3.6 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.
همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز دوشنبه بورس از خروج 540 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 16 مرداد 1403
داستان غم‌انگیز بازار سرمایه ایران، صفحه‌ای دیگر در کارنامه چهارساله خود ثبت کرد. شاخص کل بورس در حالی سنگر دو میلیونی را از دست داد که چهار سال پیش، در چنین روزهایی با ارزش دلاری 450 میلیارد دلاری در سقفی بالاتر قرار داشت. با گذشت چهار سال و رشد تورمی تمامی بازارهای دارایی، ارزش سهام کمتر از یک‌سوم شده است!
کارشناسان معتقدند، کابینه پیشنهادی و اتفاقاتی که در بهارستان در حال رخ دادن است، به مذاق اهالی تالار شیشه‌ای خوش نیامده است. افت نماگرهای بورسی و از دست رفتن کریدور دو میلیونی نیز در همین راستا بوده است. همچنین ریسک‌های سیستماتیک و تنش‌های سیاسی، با وجود کمرنگ شدن نسبت به هفته گذشته، همچنان موجود است.
در این میان، کاهش و حذف قیمت‌گذاری دستوری، افزایش نرخ نیمایی دلار و کاهش گپ میان این نرخ و قیمت دلار در بازار آزاد، از جمله راهکاری‌هایی است که می‌تواند به بهبود اوضاع وخیم بازار سهام کمک کند. پس از بارها و بارها تکرار نسخه تزریق پول از صندوق توسعه یا کاهش دامنه نوسان، می‌توان بیان کرد راه‌حل برون‌رفت بورس از وضعیت تراژیک سال‌های اخیر، حل مسائل بنیادی و هموارسازی راه تولید و صنایع و همچنین دست نبردن به سود شرکت‌هاست.
در راستای پیش بینی بورس فردا سه‌شنبه 23 مرداد 1403، کارشناسان انتظار دارند جریان معاملات در سمت و سوی منفی دامنه نوسان سهام باقی بماند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره