نماد آخرین خبر

گفت وگوی تلفنی وزیرخارجه قطر با باقری کنی درباره تحولات منطقه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
گفت وگوی تلفنی وزیرخارجه قطر با باقری کنی درباره تحولات منطقه

ایرنا/ وزارت خارجه قطر پنجشنبه شب از گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با علی باقری کنی سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، وزارت خارجه قطر اعلام کرد که شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور تلفنی با باقری کنی سرپرست وزارت خارجه ایران گفت وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، دو طرف درباره روابط بین دو کشور و راه‌های تقویت و توسعه آن با یکدیگر گفت وگو کرده‌اند.

وزارت خارجه قطر افزوده است: آل ثانی و باقری کنی در این تماس آخرین تحولات نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین و تلاش‌های میانجیگری مشترک برای پایان دادن به جنگ در منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این گزارش می‌افزاید که دو طرف در این رایزنی تلفنی ضمن تاکید بر لزوم مقابله با تنش‌های جاری در خاورمیانه بر ضرورت برقراری آرامش و کاهش تنش‌ها در منطقه تصریح کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (پانزدهم مهر ۱۴۰۲)، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

عملیات طوفان الاقصی که پس از سال‌ها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت، منجر به کشته شدن یک هزار و ۱۳۹ اسرائیلی شد. وزارت بهداشت فلسطین با انتشار جدیدترین آمار، اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۴۰ هزار شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از حمله رژیم اسرائیل، بخش وسیعی از نوار غزه در بحبوحه محاصره فلج‌کننده و انسداد ورود مواد غذایی، آب تمیز و داروها ویران شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره