نماد آخرین خبر

تابش: راهبرد رئیس جمهور برای نجات کشور از ابربحران‌ها خوب و مؤثر بود

منبع
جماران
بروزرسانی
تابش: راهبرد رئیس جمهور برای نجات کشور از ابربحران‌ها خوب و مؤثر بود

جماران/ محمدرضا تابش، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، به خبرنگار جماران گفت: با تأیید صلاحیت آقای دکتر پزشکیان در انتخابات و راهبرد اتخاذ شده توسط رهبر فرزانه و استمرار حمایت ایشان نسبت به دولت، حس امیدی به وجود آمد. انصافا مجلس هم با رأی به همه اعضای کابینه موضوع لزوم دستیابی به توافق ملی و وفاق ملی برای حل این ابربحران‌ها را تأیید کرد. اگر نتوانیم ابربحران‌هایی مثل FATF، برجام، دسترسی به منابع ارزی و صادرات نفت و گاز، تقویت بنیه دفاعی، مسائل و معضلات اجتماعی را حل کنیم، باز هم نیازمند حمایت رهبری است.

 نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه راهبرد رئیس جمهور برای نجات کشور از ابربحران‌ها خوب و مؤثر بود، گفت: با تأیید صلاحیت آقای دکتر پزشکیان در انتخابات و راهبرد اتخاذ شده توسط رهبر فرزانه و استمرار حمایت ایشان نسبت به دولت، حس امیدی به وجود آمد. انصافا مجلس هم با رأی به همه اعضای کابینه موضوع لزوم دستیابی به توافق ملی و وفاق ملی برای حل این ابربحران‌ها را تأیید کرد. اگر نتوانیم ابربحران‌هایی مثل FATF، برجام، دسترسی به منابع ارزی و صادرات نفت و گاز، تقویت بنیه دفاعی، مسائل و معضلات اجتماعی را حل کنیم، جامعه با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد. بنابراین کار با اسم وفاق ملی پایان نیافته است و رسم این مفهوم مهم باید در همه ارکان حاکمیت با حمایت رهبری تحقق یابد.

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار جماران با محمدرضا تابش را در ادامه می‌خوانید:
 

ارزیابی شما از رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به همه 19 وزیر دولت «وفاق ملی» چیست؟

به نظر من راهبردی که آقای رئیس جمهور برای نجات کشور از ابربحران‌ها انتخاب کرده، خوب و مؤثر بود؛ که حمایت رهبری معظم انقلاب را در پی داشته و نتیجه آن را هم در تجدید یک رأی اعتماد بی‌سابقه دیدیم. یعنی در دولت اول آقای خاتمی، آقای ناطق نوری علی‌رغم اینکه رقیب آقای خاتمی در انتخابات بودند، مجلس را به سمتی هدایت کردند که همه کابینه رأی اعتماد گرفت و در دولت چهاردهم این رأی تجدید شد و نشان‌دهنده راهبرد خوب اتخاذ شده توسط دکتر پزشکیان و حمایت رهبری از این رویکرد است.

امیدواریم کابینه‌ای که تشکیل شد، بتواند در مواجهه با ابربحران‌ها با سرعت عمل و تدبیر، در سایه تخصص‌گرایی و جلب نظر متخصصان، به نحوی عمل کند که رضایتمندی عامه مردم، اعم از کسانی که رأی دادند یا رأی ندادند، را در بر داشته باشد. ما منتظر نتیجه عمل کابینه و دعاگوی شخص آقای رئیس جمهور هستیم و به وزیرانی که رأی اعتماد مجلس را به دست آوردند هم تبریک می‌گوییم و از خداوند مسألت داریم که توفیق دهد در جهت خدمت به مُلک و میهن و مردم موفق باشند.

به نظر شما اولویت‌های دولت چهاردهم چیست؟

من گفتم، ما ابربحران‌هایی داریم. ناترازی در منابع انرژی، منابع مالی و بانکی، منابع و مصارف ارزی و همچنین مؤلفه‌های مهم محیط زیست در مسأله آلودگی و کمبود آب، آلودگی خاک و آلودگی هوا بحران‌های بسیار مهمی است که فراروی کشور قرار دارد و نتیجه‌اش را می‌بینیم در کاهش تولید، کاهش درآمد سرانه، تقلیل تولید ناخالص ملی از آنچه که در برنامه دیده شده بود.

این مسأله موجب فقر و نارضایتی مردم شده و معیشت بد مردم که اصلا زیبنده جمهوری اسلامی نیست؛ با این منابع و موقعیت سوق الجیشی، ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی و همچنین منابع غنی مادی اعم از نفت و معادن و منابع غنی انسانی که دارد. ما کلی آدم تحصیل‌کرده در خارج و داخل داریم که با اتکاء به آنها می‌توانیم این ناترازی‌ها را رفع کنیم. اگر این بحران‌ها را چاره‌جویی نکنیم، آینده خوبی برای ما متصور نیست.

با تأیید صلاحیت آقای دکتر پزشکیان در انتخابات و راهبرد اتخاذ شده توسط رهبر فرزانه و استمرار حمایت ایشان نسبت به دولت، حس امیدی به وجود آمد. انصافا مجلس هم با رأی به همه اعضای کابینه موضوع لزوم دستیابی به توافق ملی و وفاق ملی برای حل این ابربحران‌ها را تأیید کرد. اگر نتوانیم ابربحران‌هایی مثل FATF، برجام، دسترسی به منابع ارزی و صادرات نفت و گاز، تقویت بنیه دفاعی، مسائل و معضلات اجتماعی را حل کنیم، جامعه با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد.بنابراین کار با اسم وفاق ملی پایان نیافته است و رسم این مفهوم مهم باید در همه ارکان حاکمیت با حمایت رهبری تحقق یابد.

در هر صورت برخوردهای ناهنجاری که با زنان ما در سطح جامعه می‌شود، دلخراش و وهن اسلام و مسلمانی است. نتیجه این همگرایی مجلس و دولت بر مسأله وفاق باید حل ابربحران‌هایی باشد که مورد انتظار مردم است. اگر نتوانیم این ابربحران‌ها را حل کنیم، جامعه آسیب‌پذیر می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره