نماد آخرین خبر

طعنه رشیدی کوچی به رائفی‌پور و رسایی؛ کاش بفهمند، این شده آرزو

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
طعنه رشیدی کوچی به رائفی‌پور و رسایی؛ کاش بفهمند، این شده آرزو

خبرآنلاین/ رشیدی کوچی با اشاره به برخی از افراد تندرو و دعواهای سیاسی گفت: من نام کسی را نمی‌برم اما از قدیم گفتند که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند. برخی از افراد برای اینکه به هدفشان برسند دست به هرکاری می‌زنند که این اصلا خوب نیست.

جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مرودشت در مجلس یازدهم، در بخشی از گفت و گوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره ارتباط نمایندگان با یکدیگر و افشاگری‌ها در جریان انتخابات مجلس توضیحاتی ارائه کرد. در ادامه بخشی از این گفت و گو را می خوانید؛

* گفته می‌شود که در صحن مجلس جنگ زرگری است و در پشت پرده نمایندگان باهم ارتباط خوبی دارند، آیا شما تایید می‌کنید؟
من با آقای میرسلیم مناظره کردم و اختلاف سلیقه و دیدگاه زیادی داریم، اما وقتی ایشان را می‌بینم به عنوان یک بزرگتر به ایشان سلام می‌کنم، آیا این شامل خوب بودن می‌شود یا خیر؟ یا آقای عنابستانی مصاحبه‌ای علیه بنده داشتند که درست نبود و من در حد خودشان جواب دادم اما زمانی که همدیگر می‌بینیم شاید گپ و گفت هم بزنیم. نمی‌توان صفر صدی در نظر گرفت. یا بزرگتر از این اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان که در فضای سیاسی مقابل هم هستند اما رابطه و ازدواج فامیلی زیادی با یکدیگر دارند.
نکته اینجاست که ما باید این دو موضوع را از هم جدا کنیم و این را جا بندازیم که اگر ما اختلاف نظر سیاسی داریم به این معنا نیست که از لحاظ اجتماعی هم باهم مشکل داشته باشیم. البته این به خصوصیات رفتاری افراد بر می‌گردد اما برخی‌ها زمانی که ناراحت می‌شوند کینه شتری هم از هم می‌گیرند و برای همیشه قهر می‌کنند.

زشت ترین رقابت انتخاباتی را در انتخابات مجلس دوازدهم شاهد بودیم
* اما ما در انتخابات آن سر طیف هم دیدیم، یعنی افشاگری‌هایی که حریم خانواده‌ها را در نظر نمی‌گرفت و جنگ به آن مرحله رسید.
این که گفتم مطلق نیست. وقتی که یکسری از حریم‌ها و  پرده‌ها کنار زده شود و اتفاقاتی که نباید بیوفتد حتما این مشکل تبدیل به کینه می‌شود. من در توییتی نوشتم زشت‌ترین و غیراخلاقی‌ترین رقابت انتخاباتی در دوره دوازدهم بود. برخی‌ها گفتند چون خودت در مجلس نیستی این توئیت را نوشتی اما این زشتی هیچ جوره از چهره انتخابات دوازدهم مخصوصا شهر تهران پاک نخواهد شد. این پنجه‌هایی که بهم کشیده شد، پرده‌هایی که دریده شد و رسوایی‌های درون حزبی که اتفاق افتاد دردناک بود که بیشترین آسیب را خود حاکمیت دید. نتیجه آن مشارکت کم مردم در انتخابات بود که در دور دوم هم کمتر شد که من فکر می‌کنم در مجلس دوازدهم هم ادامه داشته باشد.

من غصه می‌خورم
* به نظر شما رائفی‌پورها و رسایی‌ها در چه حد پاشنه آشیل نظام شده‌اند؟

من نام کسی را نمی‌برم اما از قدیم گفتند که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند. برخی از افراد برای اینکه به هدفشان برسند دست به هرکاری می‌زنند که این اصلا خوب نیست. امیدوارم به خودشان بیایند زیرا هرچه این دعواها بیشتر بشود مردم فقط تماشا می‌کنند و تاسف می‌خورند. لحظه به لحظه سرمایه اجتماعی نظام آب می‌شود. من غصه می‌خورم.

* البته مردم می‌گویند خودشان پته هم را روی آب می‌ریزند.

من نخواستم بگویم. کاش بفهمند، این شده آرزو. آن جایی که گفتید خسته شدید همین‌جا است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره